۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۰
کد خبر: 83010329
T T
۰ نفر
مسير كاراته كاهاي ايران براي موفقيت مشخص شد

جاكارتا - ايرنا - حريفان كاراته كاهاي پراميد ايران در بازي هاي آسيايي 2018 مشخص شدند. اين مسابقات از فردا (شنبه) آغاز مي شود تا نمايندگان ايران براي كسب خوشرنگ ترين مدال ها به ميدان بروند.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا؛ تيم ملي كاراته كه يكي از پراميدترين تيم هاي كاروان ورزشي ايران است با هشت ورزشكار (4 مرد و 4 زن) در هجدهمين دوره بازي هاي آسيايي شركت كرده است.
قرعه كشي اين رقابت ها امروز (جمعه) برگزار شد و شاگردان «شهرام هروي» و «ستاره موسوي» حريفان را شناختند.
كاراته در دوره گذشته بازي هاي آسيايي موفق به كسب سه مدال طلا شد تا سهم مهمي در جايگاه پنجمي ايران داشته باشد.
فردا در روز نخست رقابت هاي كاراته؛ «حميده عباسعلي» و «سجاد گنج زاده» روي تاتامي مي روند.

**قرعه نمايندگان ايران بدين شرح است:
*زنان
وزن منهاي 55 كيلوگرم «طراوت خاكسار» در اولين مبارزه با «حايدار لطيفه» از افغانستان روبه رو مي شود و در صورت پيروزي با برنده اندونزي و تايلند رقابت خواهد داشت.

وزن منهاي 61 كيلوگرم «رزيتا عليپور» در گام نخست با «شين سو جونگ» از كره جنوبي ديدار مي كند و در صورت برتري با برنده نپال و تايلند روبرو خواهد شد.

وزن منهاي 68 كيلوگرم «پگاه زنگنه» ملي پوش باتجربه ايران ابتدا استراحت دارد و سپس به مصاف برنده قزاقستان و ازبكستان مي رود.

وزن به اضافه 68 كيلوگرم «حميده عباسعلي» دارنده مدال طلاي دوره گذشته اين بازي ها و چندين مدال جهاني و آسيايي كه از اميدهاي تيم كاراته ايران است كار خود را با «آي بي بي آخمادوا» از ازبكستان شروع مي كند.
عباسعلي در صورت برتري به نيمه نهايي خواهد رسيد و با برنده مبارزه «آيومي» نماينده نامدار ژاپن و «آنه هوانگ» از هنگ كنگ مبارزه مي كند. عباسعلي و آيومي در سال هاي اخير رقيبان جدي يكديگر براي كسب مدال هاي جهاني و آسيايي بوده اند.

**مردان
در وزن منهاي 60 كيلوگرم «امير مهدي زاده» قهرمان جهان و آسيا در گام نخست با «لاما سوما» نپالي پيكار مي كند و سپس برنده ماكائو و فيليپين را پيش رو دارد.

در وزن منهاي 75 كيلوگرم «بهمن عسگري» با «عبدل هاست» افغانستاني مسابقه مي دهد و در صورت برتري با نماينده مغلوستان روي تاتامي مي رود.

در وزن منهاي 84 كيلوگرم «ذبيح الله پورشيب» كاپيتان ايران كه طلاي بازيهاي آسيايي 2010 و چندين مدال رنگارنگ ديگر را در كارنامه دارد با قرعه آساني روبرو شد و ابتدا با «حيدراوف» از تاجيكستان و سپس با حريفي از نپال به رقابت مي پردازد. پورشيب تا فينال با «رياتو آراگا» قهرمان مطرح ژاپني رو در رو نخواهد شد.

وزن به اضافه 84 كيلوگرم «سجاد گنج زاده» نماينده توانمند كشورمان با «رزاق تان تيش» از فلسطين ديدار مي كند و در صورت برتري، «علي طارق» عربستاني را پيش روي خود مي بيند.
ورزشي**3783**1597

سرخط اخبار ورزش