۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 83010324
T T
۰ نفر
ارتش سوريه مواضع تروريست ها در لاذقيه را هدف قرار داد

دمشق- ايرنا- يگان هاي توپخانه و موشكي ارتش و نيروهاي مسلح سوريه مواضع گروه هاي تروريستي را در شمال استان لاذقيه هدف قرار دادند.

به گزارش ايرنا، رسانه هاي سوري روز جمعه اعلام كردند: ارتش سوريه، امروز حملات مقدماتي خود را در مناطق تحت تسلط تروريست ها در شمال استان لاذقيه آغاز كرد.
ارتش و نيروهاي مسلح سوريه نيروهاي خود را به مناطق شمالي استان لاذقيه بسيج كرده است.
ماموريت اين نيروها پايان دادن به تسلط گروه هاي تروريستي در شمال شرقي لاذقيه و ارتفاعات كوهستاني مشرف بر جسر الشغور در استان ادلب است.
انتظار مي‌رود اين نيروها مناطق تحت تسلط تروريست ها در ريف شرقي لاذقيه، شمال غرب حماه و غرب ادلب را هدف قرار دهند.
ارتش سوريه دو سال قبل در عملياتي گسترده بر مناطق جبل الاكراد و جبل التركمان در شمال و شمال شرق استان لاذقيه و شماري از شهرك هاي اين منطقه بويژه سلمي، كنسبا و ربيعه مسلط شد.
گروه هاي تروريستي وابسته به تحريرالشام (جبهه النصره) در شمال استان لاذقيه حضور دارند كه بيشتر آنها تروريست هاي خارجي هستند كه در خاك تركيه آموزش مي بينند.
لاذقيه پنجمين شهر بزرگ و پرجمعيت سوريه پس از دمشق، حلب، حمص و حماه است و در شمال غرب اين كشور در ساحل درياي مديترانه قرار دارد.
سوريه از اسفندماه 1389 درگير بحران ناشي از حمايت برخي كشورهاي خارجي از تروريست هايي از 120كشور جهان در قالب 100 گروه است.
360 هزار تروريست در قالب گرو هاي مختلف و تحت حمايت كشورهاي منطقه با ارتش و دولت بشار اسد جنگ مي كنند.
در جريان پيشروي هاي ارتش سوريه و مقابله با گروه هاي مسلح و تروريستي شماري از آنها كشته، زخمي يا به كشورهاي خود فرار كرده اند.
خاورم**8005 **1917

سرخط اخبار جهان