۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۰
کد خبر: 83010323
T T
۰ نفر
كمكهای بلاعوض جدید به زلزله زدگان پرداخت می شود

كرمانشاه - ایرنا - استاندار كرمانشاه از موافقت دولت با پرداخت كمك های بلاعوض جدید به زلزله زدگان و افزایش تسهیلات در مناطق شهری و روستایی در پی گران شدن مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: این موضوع قرار است در جلسه روز یكشنبه آینده هیات دولت تصویب شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز جمعه در دیدار مدیران استان با آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه كه به مناسبت آغاز هفته دولت انجام شد، اظهار داشت: با حمایت های دولت اقدام های خوبی در راستای كمك به زلزله زدگان انجام شده و تاكنون یك هزار و 883 میلیارد تومان در بحث واحدهای مسكونی و در قالب كمك های بلاعوض و تسهیلات به آسیب دیدگان پرداخت شده است.
وی از وجود 22 هزار واحد مسكونی تعمیری نوع یك و 2 و حدود 28 هزار واحد تعمیری نوع سه در مناطق زلزله زده كرمانشاه خبر داد و گفت: برای هر واحد تعمیری نوع یك و 2 حدود 100 تا 120 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
بازوند یادآور شد: همچنین با تلاش دست اندركاران امر، هفت هزار و 24 واحد مسكونی آماده و و یا در آستانه بهره برداری قرار دارد.

** بیش از 2200 میلیارد تومان اعتبار به مناطق زلزله زده اختصاص یافت
استاندار كرمانشاه با اشاره به تامین اعتبار پنج هزار و 325 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از زلزله در استان، گفت: تاكنون 2 هزار و 209 میلیارد تومان آن اختصاص پیدا كرده است.
وی در ادامه به حمایت دولت از استان در خصوص تخصیص 100 درصدی اعتبارات اشاره كرد و گفت: این در حالی است كه میانگین تخصیص اعتبارات كشوری حدود 55 درصد بوده است.
بازوند یادآوری كرد: با تخصیص كامل اعتبارات استان كرمانشاه، 672 طرح و پروژه در حوزه های مختلف با یك هزار و 359 میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح و بهره برداری شده است.

** كاهش بیكاری و بهبود فضای كسب و كار در استان
مدیر ارشد استان در ادامه به كاهش بیكاری و بهبود فضای كسب و كار در كرمانشاه نیز اشاره و اظهار كرد: در حالی كه نرخ بیكاری استان در سه ماه ابتدایی سال 96 به بیش از 21 درصد رسیده بود این رقم در سه ماه ابتدایی سال جاری به 19.6 درصد كاهش یافت.
وی یادآور شد: در خصوص بهبود فضای كسب و كار نیز كرمانشاه رتبه 31 خود را در بین استان های كشور به 28 ارتقاء داد تا امیدواری بیشتری برای حضور سرمایه گذاران ایجاد شود.
بازوند همچنین با اشاره به اجرای طرح پرداخت تسهیلات به روستائیان و عشایر گفت: تاكنون 115 میلیارد تومان عقد قرارداد صورت گرفته و 82 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.
استاندار كرمانشاه گفت: از این لحاظ استان كرمانشاه در عقد قرارداد رتبه سوم و در پرداخت تسهیلات رتبه پنجم كشور را دارد.

** 43 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در كرمانشاه تصویب شده است
وی همچنین با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای جذب سرمایه گذاری خارجی، گفت: با بهبود جایگاه استان در خصوص رونق كسب و كار، 43 میلیون یورو برای سرمایه گذاری در استان تصویب شده است.
بازوند ادامه داد: در حالی این مبلغ برای سرمایه گذاری خارجی در استان به تصویب رسیده است كه نیمه دوم سال گذشته مقدار سرمایه گذاری خارجی جذب شده 342 هزار یورو بود.

** عقد قرارداد با 107 سرمایه گذار داخلی
استاندار كرمانشاه در ادامه با اشاره به عقد قرارداد با 107 سرمایه گذار داخلی، یادآور شد: 41 هكتار زمین نیز از طرف شركت شهرك های صنعتی به آن ها واگذار شده است.
وی گفت: این در حالیست كه سال گذشته در این مدت 27 مورد عقد قرارداد انجام و تنها 9 هكتار زمین به آن ها واگذار شده بود.

** رشد 52 درصدی صادرات در كرمانشاه
استاندار كرمانشاه در ادامه به وضعیت صادرات غیرنفتی استان نیز اشاره ای داشت و گفت: در پنج ماه سپری شده از سال، یك میلیارد و 167 میلیون دلار صادرات از مرزهای استان صورت گرفته كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 52 درصد رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: همچنین صادرات استان از نظر وزنی هم طی پنج ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 28 درصد رشد داشته است.

** خرید 626 هزارتن گندم از كشاورزان
بازوند در بخش دیگری از سخنانش به موضوع خرید گندم از كشاورزان نیز اشاره كرد و گفت: تاكنون 626 هزار تن گندم از كشاورزان استان خریداری شده و 77 درصد مطالبات آن ها به مبلغ 428 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.
استاندار كرمانشاه یادآوری كرد: دولت با پرداخت پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به جهاد كشاورزی آماده پرداخت مطالبات كشاورزان در كمترین زمان ممكن است.

** مبارزه با فساد در دستور كار دولت است
نماینده دولت در استان كرمانشاه همچنین از عزم راسخ دولت برای مبارزه با فساد خبر داد و گفت: این موضوع یكی از پایه ها و اركان اصلی نظام جمهوری اسلامی نیز هست كه از سوی رئیس جمهوری به صورت جدی دنبال می شود.
وی همچنین با اشاره به ساده زیستی شهید رجایی، خاطرنشان كرد: این موضوع باید سرلوحه تمامی مسئولان بخصوص میران استان كرمانشاه قرار گیرد.
بازوند، تلاش برای خدمت به محرومان و مستضعفان را از دیگر برنامه های مهم مسئولان عنوان و تاكید كرد: این مساله از جمله بارزترین ویژگی های دولت شهید رجایی بود كه رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آن تاكید داشته اند.
استاندار كرمانشاه در ادامه از مدیران استان خواست تا در ملاقات های عمومی بیشتر به صحبت ها و نیازمندی های مردم دقت و توجه كرده و خود آن ها نیز به صورت جدی پیگیر حل این مشكلات باشند.
وی همچنین تلاش و كار بیشتر، ایجاد امیدواری در مردم و خدمت صادقانه را از دیگر توقعاتی عنوان كرد كه دولت از همه مدیران استان ها دارد.

** آیت الله علما محور وحدت استان
استاندار كرمانشاه همچنین در ابتدای سخنان خود با قدردانی از حسن توجه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه به مدیران، ایشان را محور وحدت در كرمانشاه معرفی و اظهار داشت: خوشبختانه شاهد همدلی خوبی در استان هستیم كه به بركت آیت الله علما ایجاد شده است.
بازوند در پایان ابراز امیدواری كرد با رهنمودهای آیت الله علما و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب از سوی تمامی مدیران استان، شاهد كاهش مشكلات مردم و ایجاد شرایطی بهتری در كرمانشاه باشیم.
از دوم تا هشتم شهریور و به مناسبت شهادت رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
7458/8066
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد