۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۷
کد خبر: 83006977
T T
۰ نفر

طرح «عید تا عید» ایران خودرو خارج از دسترس

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۷
کد خبر: 83006977
طرح «عید تا عید» ایران خودرو خارج از دسترس

تهران- ایرنا- پیش فروش محصولات ایران خودرو در طرح موسوم به عید تا عید از ساعت 11 امروز (دوشنبه) وعده داده شده بود، اما رصد سایت فروش گروه یاد شده، خارج از دسترس بودن آن را تا زمان انتشار این خبر نشان داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، شركت ایران خودرو همزمان با نزدیك شدن به اعیاد سعید قربان و غدیر به منظور تنظیم بازار، پیش فروش ویژه محصولات خود را از امروز آغاز كرد.
به گفته «مصطفی خان كرمی» معاون بازاریابی وفرش ایران خودرو، این شركت به منظور تنظیم بازار و قیمت ها تلاش كرده تا با ارائه برنامه های فروش، آشفتگی های ایجاد شده در بازار را مدیریت كند.
وی افزود: شرایط پیش فروش كه با هدف مشاركت در تولید طرح ریزی شده، در 2 بخشنامه جداگانه برای خودروهای ثبت نامی با موعد تحویل های سال 97 و 98 با سود مشاركت در نظر گرفته شده است.
فروش ویژه محصولات ایران خودرو با وجود اینكه در قالب طرح های پیش فروش مشاركت در تولید از ساعت 11 صبح امروز ( 29 مرداد ) وعده داده شده بود، اما تا لحظه انتشار این خبر سایت فروش به آدرس esale.ikco.ir همچنان خارج از دسترس است.
روابط عمومی شركت ایران خودرو، در پی تماس خبرنگار ایرنا به بیان اینكه در این زمینه و دلیل خارج از دسترس بودن سایت به زودی مطلبی در سایت خبری درج می شود، بسنده كرد.
این روند اخلال در سایت در حالی بارها تكرار شده كه در ماه های گذشته و در دور نخست پیش فروش های ایران خودرو، مراجعه كنندگان بعد از اختلال چند دقیقه ای و سپس ورود به سایت در همان دقایق اولیه، با عبارت «ظرفیت تكمیل شد» روبرو شده و تلاش برای خرید بی حاصل بود، در عین حال امروز، حتی امكان ورود به سایت برای بررسی وضعیت موجودی خودروها نیز فراهم نشد.
تكرار این روند نشان می دهد كه شیوه كنونی و پیش فروش اینترنتی محصولات از سوی خودروسازان بویژه ایران خودرو، نمی تواند پاسخگوی نیاز خریداران و مصرف كنندگان واقعی باشد.
حقیقت اینكه، امروز نیز فرصت برای خریداران واقعی خودرو فراهم نشد تا بار دیگر زمزمه های مطرح شده در رسانه ها و فضای مجازی مبنی بر تعمدی بودن این اقدامات برای ثبت نام را قوت بخشد.
انتشار اخبار و گزارش های مختلف از این وضعیت و انتقاد مردم به این شیوه نیز تاكنون نتوانسته خودروسازان را به اصلاح روش خود و تعیین شیوه ای مناسب برای دسترسی مصرف كننده واقعی خودرو به خرید محصول، ترغیب كند.
ایرنا از انتشار دیدگاه مسئولان ذیربط در این شركت خودروساز كشور استقبال می كند .
اقتصام*3065**1559
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد