۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83000825
T T
۰ نفر

آيت الله اراكي: هويت امت اسلامي در گرو وحدت است

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83000825
آيت الله اراكي: هويت امت اسلامي در گرو وحدت است

سنندج - ايرنا - دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: مساله اتحاد در جامعه اسلامي نه يك استراتژي و تاكتيك، بلكه براساس منابع ديني، هويت امت اسلامي و به فرموده پيامبر اسلام (ص) در گرو وحدت است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله محسن اراكي روز سه شنبه در نخستين همايش ملي تقريب مذاهب اسلامي، فرصت ها و چشم انداز آينده اظهار داشت: اگر جامعه اسلامي دچار پراكندگي شد اين تشتت نشان از مورد عذاب واقع شدن آن جامعه و دوري از رحمت الهي دارد.
وي با بيان اينكه پيروي جامعه اسلامي از دين و پيامبر اسلام (ص) مانع وارد شدن آسيب به اين اجتماع در برابر كيد و تبليغات دشمنان مي شود، افزود: بي شك جامعه آگاه با اتحاد و بصيرت، پيچ و خم و توطئه هاي دشمن را ادراك و از تشتت و پراكندگي اجتناب مي كنند.
دبير مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، اتحاد و يكدستي جامعه اسلامي را مستلزم عدم اختلاف در بين اهل تسنن و تشيع دانست و تاكيد كرد: جامعه اي كه از ستيز و اختلاف به دور باشد مورد رحمت الهي قرار گرفته و از نابودي به دور خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه ملاك سعادت جامعه اسلامي، فقه جمعي است، يادآور شد: اگر مسلمانان براساس فقه اجتماعي از امام عادل پبروي كنند از توطئه هاي دشمنان در امان بوده و مورد رحمت خاص خداوند نيز قرار مي گيرند.
آيت الله اراكي اضافه كرد: براساس آيات قرآن كريم، جامعه اي كه دچار پراكندگي، تفرقه و كينه و دشمني باشد، به ستيز دروني گرفتار و بشدت در خطر نابودي و اضمحلال قرار خواهد گرفت.
وي به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه مذاكره با آمريكا به مصلحت كشور نيست اشاره كرد و گفت: رهبري از بي نتيجه بودن مذاكره با آمريكا كاملا مطلع بودند كه اين نشان از آگاهي و بصيرت بالاي ايشان دارد.
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي وحدت را منشا رحمت الهي و پيشرفت كشورمان دانست و اظهار داشت: همگي بايد با همدلي و انسجام و پيروي از توصيه هاي رهبر معظم انقلاب، با هدف مشترك براي توسعه و آباداني كشور تلاش كنيم.
نماينده كردستان در مجلس خبرگان رهبري نيز در اين همايش با بيان اينكه امروز جامعه اسلامي بيش از هر زمان ديگري به وحدت نيازمند است، افزود: وقت آن رسيده كه سران كشورهاي منطقه به خود آمده از كشتار مسلمانان دست برداشته و با بصيرت در راستاي اتحاد گام بردارند.
ماموستا فايق رستمي با تاكيد بر اينكه دين اسلام دين تبعيض و تعصب نيست، يادآور شد: نياز است سران كشورهاي عربي از تفرقه و تشتت اجتناب كرده و از سياست هاي نابودگرانه خود فاصله بگيرند.
وي علماي شريعت اسلام را سنگربانان وحدت در جامعه دانست و تاكيد كرد: مسلمانان همواره در طول تاريخ به دنبال صلح و برادري بوده و اسلام دين وحدت جهاني است.
ماموستا رستمي درادامه با اشاره به اينكه چهار هزار روحاني و طلبه در كردستان فعاليت دارند، گفت: اميدواريم بودجه بيشتري به مركز بزرگ اسلامي و روحانيان فعال در اين مركز در راستاي خدمت بهتر به مردم اختصاص داده شود.
مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در سال 1369 با هدف تلاش براي آشتي دادن مذاهب مختلف اسلامي و ايجاد تقريب بين ديدگاه‌هاي آنان تشكيل شد.
7355/9102

سرخط اخبار استان‌ها