۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82993149
T T
۰ نفر
رأي‌گيري الكترونيكي موجب افزايش سلامت كار مجلس است

تهران - ايرنا - رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: براي مديريت زمان‌ و افزايش سلامت كار مجلس بايد تمام رأي‌گيري‌ها الكترونيكي شود.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، علي لاريجاني روز دوشنبه در نشست كميسيون تدوين آيين نامه داخلي مجلس اظهارداشت: اين كميسيون به دقت و سرعت عمل مجلس كمك مي كند، آيين نامه داخلي نبايد به صورت دائم دستخوش تغييرات شود چرا كه مرتب ذهن نمايندگان را بر هم مي زند.
وي افزود: همچنين لازم است تدبيري انديشيده شود كه رأي گيري در مجلس به صورت كامل با الكترونيكي صورت گيرد چرا كه در حال حاضر در برخي رأي گيري ها كه از شيوه كارت و گلدان استفاده مي شود، از يك سو زمينه بر هم ريختگي جلسه ايجاد مي شود كه بهتر است با الكترونيكي شدن رأي گيري و حفظ محرمانه آرا، زمان بندي و سلامت كار افزايش يابد.
رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه درباره چاپ و انتشار مطالب در مجلس گفت: شيوه كار بايد كاملا مكانيزه شود و اين تغيير كار نياز به اصلاح آيين نامه دارد تا مجبور به چاپ موضوعات نباشيم ضمن اين كه مدرن كردن كار مجلس هم كيفيت را را افزايش مي دهد و هم صرفه جويي در مصرف كاغذ است.
لاريجاني افزود: زمان كار كميسيون ها در مجلس غوغايي در راهروها به خاطر حضور مهمانان برقرار است كه بايد حضور اين افراد در زمان برگزاري جلسات، ممنوع شود و افرادي كه با نمايندگان كار دارند به دفاتر آنها مراجعه كنند.
وي همچنين درباره انضباط در كميسيون ها خاطرنشان كرد: راه حل اين موضوع مكانيزه كردن ورود و خروج و حضور و غياب است.
وي اضافه كرد: رسيدگي به لوايح بايد نسبت به طرح ها اولويت داشته باشد و حتي بايد اين اختيار به هيأت رييسه داده شود تا در برخي اولويت بندي ها ورود كند كه اين موضوع نياز به اصلاح آيين نامه دارد.
رييس مجلس تصريح كرد: بررسي بودجه و برنامه در مجلس روش دقيقي ندارد چرا كه در مجلس در مدت زمان كمي انجام مي شود و كار سخت است ضمن اين كه لازم است يكي از اعضاي هيأت رييسه نيز در كميسيون برنامه و بودجه عضو باشد.
سيام**9314**1336
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست