۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۸
کد خبر: 82993125
T T
۰ نفر
دشمن با همه توان به جنگ اقتصادی با كشورمان آمده است

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در كردستان گفت: دشمن با همه توان، هجمه ها و حربه های روانی به چنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی آمده ولی مسئولان كشور بر شرایط اقتصادی موجود جامعه مسلط هستند و راهكارهای مقابله با دشمن را اتخاذ می كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی ‌شاهرودی روز دوشنبه در همایش تجلیل از تولیدكنندگان و صنعت گران برتر استان اظهار داشت: مسئولان موفق شده اند با بكارگیری سیاست های اقتصادی بر اوضاع كشور مسلط شوند و انتظار می رود با كمك مردم و همت سرمایه گذاران این تسلط بیشتر شود.
وی افزود: دشمنان كه الان بشدت وارد جنگ اقتصادی با كشورمان شده اند برنامه های خود را از سه روش اعمال تحریم ها، فشار روانی بر مردم و ایجاد نارضایتی دنبال می كنند كه با مقاومت مردم و مدیریت صحیح هم اكنون این هجمه ها نیز در حال از بین رفتن است.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینكه تولید كنندگان و صادر كنندگان محورهای اصلی حفظ تعادل قدرت اقتصادی جامعه هستند، تاكید كرد: بانك ها، دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط با سرمابه گذاری باید تلاش كنند با تسهیل گری در راستای تقویت این محورها باشند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی سنندج هم در این همایش، قوانین و مقررات بالادستی و نوسانات ارزی را بیشترین مشكلات حوزه تولید كشور اعلام كرد و گفت: شرایط كنونی باعث شده استان كردستان به علت احساس نیاز به سرمایه گذاری های بیشتری كه باید در گذشته انجام می شد، مشكلات را بیشتر از هر جای دیگری لمس كند.
سیدكمال حسینی اظهار داشت: هم اكنون تولید در كشور به خصوص كردستان حال و روز خوبی ندارد و صنایع كوچك به علت بنیه ضعیف خود بیشترین مشكلات را در پیش روی خود می بینند و اگر برخی حمایت ها از تولید نبود قطعا چالش های اقتصادی كشور بیشتر از گذشته بود.
وی اضافه كرد: برای خروج از این بحران ها لازم است بسته های حمایتی با توجه نوسانات ارزی و مشكلات روز به هنگام سازی شده و در راستای تقویت و بازسازی تولید بكار گرفته شود و علاوه بر آن بهره مندی تولیدگران استان ها از ارز دولتی با پیچیدگی كمتر و توزیع سهل آن در بین این افراد از دیگر راهكارهای قابل اجرا در حمایت از تولید گران است.
به گزارش ایرنا، آیین تجلیل از تولیدكنندگان و صادر كنندگان نمونه استان كردستان به بهانه 10 مرداد سالروز ملی صنعت و معدن برگزار شد و از تعدادی صادر كننده و تولید كننده برتر استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.
3034/9102

سرخط اخبار استان‌ها