۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۱۲
کد خبر: 82985323
T T
۰ نفر
بايد ورود جوانان به عرصه مديريتي تسهيل شود

ساري - ايرنا - استاندارمازندران گفت : جمهوري اسلامي گردنه سخت پس از پيروزي انقلاب را با اتكاء به توان و خلاقيت جوانان عبور كرد و امروز هم بايد زمينه حضور اين قشر در عرصه مديريتي براي رفع مشكلات پيش رو فراهم شود.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي استانداري مازندران ، محمد اسلامي در شست اتاق فكر و توسعه مازندران افزود : با ايجاد زير ساخت ها مي توان زمينه نقش آفريني بيشتر جوانان را براي ارتقاء شاخص هاي توسعه اي كشور در تراز بالا فراهم كرد.
وي تامين نيازهاي جوانان بخصوص در حوزه اشتغال را مرهون شناخت دقيق از خواسته هاي اين قشر دانست و بر حفظ منابع طبيعي و محيط زيست براي آيندگان كرد .
نماينده عالي دولت در مازندران گفت : بايد استراتژي صنعتي موجود را مطابق با ذائقه بازار هدف تغيير دهيم و راهبردي را متناسب با نياز بازار ترسيم كنيم كه نسل جوان نيز بتواند در آينده از اين حوزه بهره مند شود.
** نقش پررنگ بانوان
استاندارمازندران بالندگي جامعه را گروه بهره گيري از توانمندي بانوان به عنوان نيمي از جمعيت كشور و استان دانست و گفت كه بايد نقش بانوان در عرصه مديريتي پررنگ تر شود.
اسلامي به كارگيري بانوان را در حوزه مديريتي از برنامه هاي الويت دار استانداري اعلام كرد و افزود : تحقق سهم مديريتي اين قشر به جد در دستور كار قرار دارد و اين رويكرد تداوم بيشتري خواهد يافت.
نماينده عالي دولت در مازندران هدف از تشكيل اتاف فكر را در بدو ورودش در قامت نماينده عالي دولت در اين خطه شمال كشور همگرايي و هم افزايي مازني ها اعلام كرد و گفت كه بايد با نگاه به آينده نقشه راه توسعه اين استان ترسيم شود.
وي گفت : امروز در كشور بيش از هرچيز به وحدت، همدلي، هماهنگي و ارتقاء همكاري نياز داريم و با پرهيز از بخشي نگري و ترسيم نگاه كلان و يكپارچه براي رفع مشكلات مازندران برنامه ريزي كنيم.
اسلامي ترسيم نگاه كلان براي توسعه استان را نيازمند شناسايي هسته هاي خلاق و صاحبان ايده هاي توسعه دهنده دانست و تاكيد كرد : بايد با هدايت درست تسهيلات اشتغالزايي و رونق توليد در مازندران و به حركت در آوردن چرخ توليد ، نشاط و اميد به جامعه تزريق شود.
** تشكيل بنياد توسعه مازندران
استاندار مازندران همچنين تشكيل بنياد توسعه استاني را راهكار مناسب براي هدايت سرمايه هاي مردمي در قالب شركت هاي بزرگ سهامي ( هلدينگ ) و روشن شدن حركت موتور توسعه اي اين خطه شمال كشور برشمرد و از اعضاي اتاق فكر خواست تا با كنكاس مسايل توسعه از منظر جامعه و كسب و كار، اولويت هاي توسعه را شناسايي و براي اجرا عملياتي كنند.
وي بهداشت و درمان را يكي از اولويت هاي زيرساختي براي توسعه مازندران برشمرد و گفت كه با رفع مشكل زيرساختي بهداشت و درمان ساير مشكلات استاني نيز كاهش خواهد يافت.
نماينده ارشد دولت در مازندران تعيين تكليف پسماند را از ديگر برنامه هاي اولويت دار مازندران معرفي كرد.
6982/1654

سرخط اخبار استان‌ها