۶ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۷
کد خبر: 82983578
T T
۰ نفر
مراكز اقامتي ترك اعتياد مادر و كودك افزايش مي يابد

تهران- ايرنا- رئيس مركز پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور گفت: با توجه به رويكرد افزايش برنامه هاي پيشگيري و درمان اعتياد زنان در سال جاري، تعداد مراكز اقامتي ترك اعتياد، درمان و بازتواني مادر در كنار كودك نيز افزايش خواهد يافت.

فريد براتي سده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به وجود 2 ميليون و 808 هزار مصرف كننده مواد مخدر در كشور بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، تصريح كرد: 10 درصد مصرف كنندگان معادل 170 هزار نفر از اين جمعيت را زنان مصرف كننده تشكيل مي دهند.
وي خاطرنشان كرد: از 2 هزار و 500 مركز درمان و كاهش آسيب اعتياد، 137 مركز به زنان اختصاص دارد و مراكز گذري كاهش آسيب (DIC) و شلتر (سرپناه)، نيز خدماتي را به زنان داراي اعتياد و بي خانمان ارائه مي دهند.
براتي سده گفت: در حال حاضر دو مركز درمان و بازتواني مادر و كودك در تهران وجود دارد كه 500 ميليون تومان براي توسعه اين مراكز اختصاص داده شده و تا 900 ميليون تومان نيز قابل افزايش است.
رئيس مركز پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور اضافه كرد: هرجا تقاضاي راه اندازي مركز براي كاهش آسيب، بازتواني و ترك اعتياد زنان وجود داشته باشد، مجوز صادر مي كنيم و در اين مسير، كيفي سازي خدمات را نيز در پيش گرفته ايم.
براتي سده يادآور شد: در حال حاضر استان هاي ديگر خواستار راه اندازي مراكز اقامتي ترك اعتياد مادر و كودك نبوده اند.
سازمان بهزيستي كشور پيش از اين اعلام كرده بود كه آمار اعتياد زنان در همه جهان در حال افزايش است و اين آمار در ايران نيز از اين روند تبعيت مي كند.
اجتمام*9185*1834
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه