۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۸:۰۵
کد خبر: 82976651
T T
۰ نفر
50هزارهكتار قرارداد طرح كاداستر در خراسان شمالي منعقد شد

بجنورد- ايرنا- مديركل امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي با بيان اينكه هم اكنون اين استان در اجراي طرح كاداستر پيشرو است گفت: امسال 50 هزار هكتار قرارداد براي اجراي اين طرح منعقد شد.

رضا جباران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اجراي دقيق اين طرح از اواخر سال 95 آغاز شد كه هم اكنون اين استان در طرح كاداستر پيشرو در كشور است و با همكاري و تعامل خوب بين دستگاه ها براي حل اين مسائل مشكل خاصي وجود ندارد.
وي با بيان اينكه اجراي طرح كاداستر تا پايان سال 96 در 38 هزار هكتار از اراضي كشاورزي خراسان شمالي به پايان رسيده است گفت: از اين ميزان 9 هزار هكتار براي صدور سند به اداره ثبت اسناد تحويل داده شده است و مابقي در دو ماه آينده به پايان خواهد رسيد.
جباران افزود: در سه ماه نخست امسال در طرح كاداستر براي اجراي پروژه هاي كشاورزي 24 مورد به مساحت 56 هكتار و براي طرح هاي غير كشاورزي چهار مورد به مساحت 19 هكتار در اختيار متقاضيان قرار گرفت.
مدير كل امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: با اجراي طرح كاداستر مساحت اراضي كشاورزان اين استان به 400 هزار هكتار خواهد رسيد.
توليد اطلاعات و آمار و ايجاد بانك‌ها و پايگاه‌هاي اطلاعاتي در جهت ارائه خدمات به حوزه‌هاي مختلف بخش كشاورزي، تحقق اهداف دولت الكترونيكي در بخش كشاورزي به‌ ويژه در حوزه مالكيت و حقوقي، پاسخ به استعلام‌هاي دستگاه‌هاي ذيربط و مردم با سرعت و دقت بالا، شفاف‌سازي در وصول مطالبات دولت در اراضي از مهم‌ترين مزاياي اجراي طرح كاداستر اراضي كشاورزي است.
استان 28 هزار كيلومتر مربعي خراسان شمالي با جمعيت 863 هزار نفر در شمال شرق كشور واقع است.
خراسان شمالي 344 هزار هكتار عرصه كشاورزي دارد كه سالانه بيش از دو ميليون و 500 هزار تن انواع محصول زراعي، باغي و دامي توليد مي شود.
7186/3007/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها