۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82975543
T T
۰ نفر

1200 پرونده در تعزیرات حكومتی ری مختومه شد

۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82975543
1200 پرونده در تعزیرات حكومتی ری مختومه شد

شهرری - ایرنا – رییس اداره تعزیرات حكومتی شهرستان ری گفت: از ابتدای امسال تا كنون یك هزار و 200 فقره پرونده در شعبه های تعزیرات ری مختومه شد.

علی كمال نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در این مدت یكهزار و 86 فقره پرونده وارد شعبه های تعزیرات حكومتی ری شده است كه با احتساب 114 فقره پرونده مانده از قبل مختومه شد.
وی تصریح كرد: تعداد پرونده های وارده امسال شامل 891 پرونده كالا و خدمات، 116 پرونده در حوزه كالا و ارز و 79 پرونده در بخش بهداشت و درمان است.
وی عنوان كرد: هم اكنون 311 فقره پرونده در حوزه كالا و خدمات، 105 پرونده قاچاق كالا و ارز و 51 پرونده در حوزه بهداشت نیز در حال رسیدگی است.
كمال نیا اضافه كرد: متخلفان 67 میلیارد و 349 میلیون ریال در بخش قاچاق كالا و ارز و 2 میلیارد و 800 میلیون ریال نیز در بخش كالا و خدمات جریمه شدند.
وی با بیان اینكه تعزیرات حكومتی امور مربوطه به تخلفات بخش قاچاق كالا و ارز، بهداشت، دارو و درمان و كالا و خدمات را بر عهده دارد، اظهار داشت: این نهاد قضایی با هر نوع تخلف در حوزه كاری خود بدون اغماض برخورد می كند چرا كه هدف این سازمان خدمت به جامعه است.

** عدم درج قیمت بیشترین مورد تخلف صنفی در ری است
رئیس اداره تعزیرات حكومتی شهرستان ری در ادامه گفت: از ابتدای امسال، عدم درج قیمت با 209 مورد، بیشترین میزان تحلفات صنفی در سطح این شهرستان است.
كمال نیا با بیان اینكه بیشترین میزان تخلف مربوط به گرانفروشی پوشاك، میوه و در زمینه كم فروشی مربوط به نانوایان است، اظهار داشت: تعزیرات حكومتی برای پیشگیری از تخلفات صنفی در سطح این شهرستان اهتمام ورزیده و با هر نوع تخلف در حوزه صنفی و كالا برخورد قانونی می كند.
وی افزود: هرگونه تخلف از جمله عدم درج قیمت و گرانفروشی در امور صنفی مورد توجه است و با فرد متخلف برخورد می شود تا شهروندان با اطمینان خاطر اقدام به تهیه اقلام مورد نیاز خود كنند.
وی یادآور شد: امسال 177 مورد گرانفروشی و 100 مورد تخلف كم فروشی به تعزیرات حكومتی این شهرستان گزارش شده است.
شهرستان ری (به مركزیت شهرری) با برخورداری از 56 اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و جمعیتی بیش از یك میلیون و 300 هزار نفر دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، كهریزك و حسن آباد و چهار بخش مركزی، كهریزك، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
6003

سرخط اخبار جامعه