۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۵۹
کد خبر: 82975196
T T
۰ نفر
اجازه شكل‌گیری تغییر هیجانی قیمت ها را ندهیم

رشت - ایرنا - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان با بیان اینكه در یك جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم، گفت: وارد فضایی شده‌ایم كه نباید اجازه دهیم از لحاظ تغییرات و افزایش قیمت‌ها ، تغییرات هیجانی قیمتی اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام میرآخورلو غروب چهارشنبه در پنجمین همایش اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف كنندگان استان گیلان در رشت، با بیان این مطلب افزود: در این جنگ اقتصادی نباید تحریم های داخلی را با دست خود ایجاد كنیم و دچار رفتارهای هیجانی شویم.
وی تصریح كرد: تهییج افكار عمومی با افزایش تقاضاهای كاذب، موجب افزایش قیمت كالاها می شود و حتی ممكن است در پاره ای مواقع، بدلیل بی اعتمادی به بازار، كالاهایی بیشتر از میزان مصرف خریداری شود.
میرآخورلو با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه بدون آنكه اتفاق خاصی در بازار رخ داده باشد، ادامه داد: اگرچه بخشی از افزایش قیمت ها ناشی از نوسانات نرخ ارز است اما چرا با جمع كردن كالاها و پرهیز از توزیع آن، به افزایش قیمت ها و بحرانی شدن اوضاع دامن می زنیم؟ مگر چه اتفاقی افتاده كه مسكن افزایش قیمت جهشی داشته است؟
معاون سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان خاطرنشان كرد: بایستی در یك اقدام ملی، فراجناحی و فرابخشی دست به دست هم دهیم و مانع از ایجاد بحران شویم؛ اعتقاد راسخ داریم حمایت از تولیدكننده، منجر به حمایت از مصرف كننده می شود.
به گفته میرآخورلو، رئیس جمهوری تاكید ویژه دارد كه هیچ كالا و خدمتی نباید بیش از 10 درصد افزایش قیمت داشته باشد.
وی به ایجاد اختلال در جریان توزیع كالا اشاره و اضافه كرد: اختفا و احتكار كالا ، گرانفروشی، عدم درج قیمت و توزیع خارج از شبكه شكل گرفت كه این موارد، بمعنای تضییع حقوق مصرف كننده است، چرا كالاها از بازار جمع آوری و در انبارها ذخیره می شود؟
معاون سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان با اشاره به دسته بندی و اولویت بندی گروه های كالایی بیان كرد: نباید از شرایط نگرانی داشت؛ كالاها را براساس ضروری و اساسی بودن آنها دسته بندی كرده، در اولویت قرار داده و بر این اساس، قیمت كارشناسی مشخص می شود.
وی با بیان اینكه سطح عمومی انتظار مصرف كنندگان بعد از اعلام اسامی بهره مندان از ارز 4200 تومانی بالا رفته، گفت: اگر كسی در این خصوص تخلفی مرتكب شده یا كالایی را با ارز مرجع دریافت و پس از آن گرانفروشی كرده، باید اعلام شود.
میرآخورلو در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همایش اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف كنندگان گیلان افزود: توجه به خدمات حین و پس از فروش، صادرات محور بودن، نداشتن پرونده تخلف اقتصادی در سازمان صنعت، معدن و تجارت و توجه به شكایت های مشتریان از ویژگی های واحدهای برتر در حمایت از حقوق مصرف كنندگان بوده است.
در پایان این مراسم برترین ها در رعایت حقوق مصرف كنندگان تجلیل شدند.
7296/2007
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد