۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۷:۴۶
کد خبر: 82974135
T T
۰ نفر

قاضی عسگر: حج عامل وحدت جهان اسلام است

۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۷:۴۶
کد خبر: 82974135
قاضی عسگر: حج عامل وحدت جهان اسلام است

تهران - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در آئین بدرقه نخستین گروه زائران ایرانی بیت الله الحرام، حج را عامل وحدت و یكپارچگی جهان اسلام معرفی كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسگر در این مراسم كه در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد، فرا رسیدن هفته حج و دهه كرامت را به عموم مسلمانان جهان به ویژه مردم ایران تبریك گفت و افزود: امروز عطر معنویت حج درفضای كشورمان كاملا محسوس است.
وی با اشاره به شرایط حساس و خطرناك امروز جهان اسلام تاكید كرد كه زائران ایرانی باید این گونه حساسیت ها را در سرزمین وحی درك كنند و نباید اختلافات سیاسی ایران و عربستان در مكه و مدینه نمایان شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اختلافات سیاسی ایران و عربستان اشاره كرد و گفت: زائران كشورمان باید مراقب باشند تا در دام توطئه گران قرار نگیرند و به گونه ای عمل كنند كه موجب افتخار و سربلندی بیشتر كشور شوند.
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تصریح كرد: زائران ایرانی از یك كشور انقلابی و پیرو مكتب اهل بیت (ع) عازم مناسك حج می شوند و باید به توصیه امام صادق (ع) گوش فرا دهند و زینت كشور و اهل بیت (ع) باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با نخستین پرواز حجاج عزیزمان به سرزمین وحی، بار دیگر موجی از معنویت سراسر كشور را در بر گرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر با بیان اینكه بیش از یك سال است كه مجموعه عظیمی در كشور در تلاش هستند تا بستر حج امسال را فراهم كنند، افزود : امیدوارم امسال نیز شاهد حجی شكوهمند و آبرومند از سوی زائران ایرانی باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی به سختی ها و دشواری های مناسك حج نیز اشاره كرد و افزود: همگان باید از آغاز سفر صبر و بردباری را تمرین كنند تا با برنامه ریزی مناسب بتوانند از منویات حج بهره لازم را ببرند.
در ادامه این مراسم، رئیس سازمان حج و زیارت افزود: تمامی سازمان ها و نهادهای مرتبط با اعزام حجاج بر اصل امنیت آنان تاكید فراوان داشته اند.
حمید محمدی انتقال حدود 86 هزار حاجی به مكه مكرمه و مدینه منوره را كار پیچیده ای دانست و افزود: برنامه ریزی برای این سفر معنوی و روحانی كار سختی است و باردیگر از تمامی نهادها و سازمان ها كه برای اعزام حجاج تلاش می كنند، تشكر و قدردانی می كنم.
وی یادآور شد كه نسبت به سال های گذشته تغییرات زیادی برای خدمات رسانی به حجاج انجام شده است كه آماده سازی ترمینال حجاج فرودگاه امام خمینی (ره) از جمله آنان است.
محمدی برنامه ریزی برای اعزام حجاج ایرانی را نمونه ای از كار و فرآیند بزرگ خدمات رسانی دانست و تاكید كرد: هدف آرامش و آسایش سفر حجاج است تا آنان به خوبی از عهده اعمال خود برآیند.
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: طبیعی است كه برای برنامه ریزی اینگونه سفرها محدویت های وجود دارد. برخی مشكلات از جمله گرمای شدید سرزمین عربستان و محدویت های سرزمین منی برای همه كشورها وجود دارد و مسئولان حج ایران نیز تلاش می كنند تا حد ممكن برای آسایش حجاج تهمیداتی بیاندیشند.
به گزارش ایرنا، در این آئین كه با حضور حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان كشوری و زائران اعزامی به حج 97 برگزار شد 270 نفر از زائران حج تمتع راهی سرزمین وحی شدند.
نخستین پرواز زائران سرزمین وحی ساعت 7:10 دقیقه بامداد امروز از سوی شركت هواپیمایی سعودی به سوی مدینه انجام شد و 25 هزار و 250 نفر از زائر در 95 پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به عربستان پرواز می‌كنند كه این عملیات تا 24 مردادماه امسال ادامه خواهد داشت.
بنابر این گزارش، 16 هزار و 225 نفر از زائران از سوی شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و 9 هزار نفر توسط شركت هواپیمایی سعودی به فرودگاه‌های جده و مدینه سفر خواهند كرد.
امسال حدود 86 هزار زائر ایرانی در قالب 583 كاروان ساماندهی شده‌اند كه نیمی از زائران مدینه قبل و نیمی دیگر مدینه بعد هستند.
شبد**1953**9122**1379

سرخط اخبار سیاست خارجی