۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹
کد خبر: 82971163
T T
۰ نفر

دانش آموز ایرانی درمالزی 3 مدال علمی كسب كرد

۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹
کد خبر: 82971163
دانش آموز ایرانی درمالزی 3 مدال علمی كسب كرد

كوالالامپور- ایرنا- یك دانش آموز دختر ایرانی مقیم مالزی درسال جاری موفق به كسب سه مقام ملی علمی درسطح این كشور جنوب شرق آسیا شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا 'پارمیس مرشدی' دانش آموز سال نهم یك مدرسه بین المللی در كوالالامپور مالزی است كه سه مدال طلا و نقره در رشته های المپیاد ریاضی و علمی را كه مسابقات آن سال جاری برگزار شد، به دست آورده است.
مدال نقره المپیاد ریاضی Singapore Asian school math olympiad 'sasmo' ، مدال نقره كانگارو kangaroo math competition تحت عنوان kmc و مدال طلای المپیاد ریاضی Asian silence math Olympiad یا Asmo ، عناوین علمی كسب شده مسابقات برگزار شده در مالزی بوده كه مرشدی در آنها مقام آورده است.
مرشدی همچنین امسال در آزمون انجمن بین‌المللی تیزهوشان (منسا)Mensa نیز شركت كرد و با توجه به نتایج به دست آمده به عضویت این جمعیت بین المللی درآمد.
وی سال گذشته نیز موفق به كسب چند مدال مختلف مسابقات ملی و بین المللی ریاضی این كشور جنوب شرق آسیا شده بود.
مرشدی پیشتر مدال برنز رقابت های بین المللی المپیاد ریاضی آسیا (AIMO) را نیز به دست آورده بود.
این دختر دانش آموز متولد قزوین است و سال های اول و دوم آموزش خود را در مقطع دبستان در ایران گذارنده و پس از آن در مالزی ادامه تحصیل داده است.
وی در 7 سال گذشته توانایی علمی خود در زمینه ریاضی را با حضور در آزمون های مراكز بین المللی به منصه ظهور رسانده است.
مرشدی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: تلاش دارم با موفقیت در زمینه های علمی برای كشورم افتخارآفرینی كنم.
مرشدی همچنین تلاش های مستمری در آموزش زبان های انگلیسی و فرانسه نیز داشته و به گفته خودش درتلاش برای شركت در عرصه های بالاتر رقابت های بین المللی علمی در جهان است.
وی با تاكید براینكه تمام تلاش خود را برای درخشش در رشته های علمی به عنوان یك دانش آموز ایرانی به كار خواهد گرفت، امیدوار است بتواند در آینده در یكی از رشته های پزشكی افتخارات بیشتری برای كشور كسب كند.
آساق**1599**1337

سرخط اخبار جهان