۱۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۲
کد خبر: 82966060
T T
۰ نفر
اهم اقدامات دولت در مناطق زلزله‌زده كرمانشاه اعلام شد

تهران-ایرنا- سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان كرمانشاه، اهم اقدام های دولت در مناطق زلزله زده این استان را اعلام كرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان برنامه و بودجه كشور، در مناطق زلزله‌زده، تاكنون 27 هزار واحد آواربرداری، 22 هزار و 500 واحد پی‌كنی، 15 هزار و 900 واحد بتن و فوندانسیون،10 هزار واحد اجرای اسكلت و 6 هزار واحد سقف و دیواركشی انجام شده است.
همچنین تاكنون 92 هزار واحد در مناطق زلزله‌زده برای دریافت تسهیلات به بانك‌های عامل معرفی شدند كه از این تعداد،71 هزار واحد عقد قرارداد شده است.
بر اساس این گزارش، از 15 هزار واحد معرفی شده برای دریافت تسهیلات معیشتی نیز، 9 هزار واحد عقد قرارداد شدند.
بر اساس این گزارش، با توجه به اینكه آواربرداری، بازسازی، مرمت و استقرار مردم در واحدهای مسكونی و جبران خسارات تاسیسات زیربنایی و رونمایی، در یك سال امكانپذیر نیست، پیشنهاد شده كه ردیف بودجه ای با عنوان «بازسازی مناطق زلزله‌زده استان كرمانشاه» در قانون بودجه سنواتی تا پایان عملیات بازسازی این استان در نظر گرفته شود.
در ادامه این گزارش پیشنهاد شده است كه برای احیای اقتصاد مناطق زلزله‌زده، بازسازی زیرساخت‌های شهرك‌های صنعتی مرزی قصرشیرین، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و بخشی از زیرساخت شهرك‌های صنعتی گیلان‌‌غرب و اسلام‌آباد، مبلغ 500 میلیارد ریال هزینه شود.
در خصوص جبران خسارات ابنیه، ماشین‌آلات و سرمایه در گردش و اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت در زمینه دام و طیور نیز پیشنهادهایی ارائه شده است.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر در ساعت 21:40 روز یكشنبه 21 آبان 96 بخش‌های گسترده‌ای از غرب كشور با مركزیت سرپل ذهاب استان كرمانشاه را لرزاند كه در این حادثه، بیش از 600 نفر جان باختند و حدود 12هزار نفر مصدوم و ده ها هزار نفر بی خانمان شدند.
اقتصام *1070* 3063
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست