۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۲
کد خبر: 82962859
T T
۰ نفر
دهياران حلقه اتصال دولت و حاكميت با روستاييان هستند

مراغه - ايرنا - فرماندار مراغه با اشاره به نقش دهياري ها در توسعه روستايي گفت: دهياران حلقه اتصال دولت و حاكميت با مردم در روستاها هستند.

به گزارش ايرنا، حميد شكري روز پنجشنبه در همايش دهياران بخش مركزي مراغه افزود: دهياري ها به عنوان بازوان اجرايي دولت در روستاها اجرا كننده سياست هاي عملياتي در اين مناطق هستند و بايد در اين راستا تلاش كنند.
وي ادامه داد: دهياران بايد با توانمندي و احساس مسئوليت در مسير توسعه عمراني، اقتصادي و اجتماعي روستاها به عنوان مهمترين بخش فعال و توليد كننده جامعه حركت كنند.
وي با بيان اينكه بايد در راستاي جبران عقب ماندگي ها تلاش كرد اضافه كرد: با بكارگيري راهكارها و سياست هاي موثر دولت، مي توان توسعه روستاها را متصور بود.
وي گفت: متاسفانه در سال هاي اخير اقدام موثري در تبديل شيوه هاي سنتي كشاورزي به شيوه هاي مدرن و مكانيزه در اين شهرستان و منطقه نشده و از اين رو رسالت دهياري ها در اين زمينه سنگين تر از گذشته و ساير نقاط كشور است.
شكري افزود: بر اين اساس، اصلاحات و تغييرات بنيادي بايد از درون مديران و به ويژه دهياران براي توسعه روستاها آغاز شود.
بخشدار مركزي مراغه نيز گفت: اين بخش با 74 روستا و 65 هزار نفر جمعيت روستايي و دارا بودن 68 دهياري از ظرفيت هاي بالايي براي توسعه روستايي برخوردار است.
حكيمه انتظاري افزود: در راستاي توسعه و عمران روستايي تاكنون تمامي روستا از برق، 63 درصد از شبكه گاز و 57 درصد روستاها نيز از شبكه آب شرب بهداشتي برخوردارند.
وي اضافه كرد: هم اكنون نيز در 13 روستا آسفالت ريزي، احداث مجاري جمع آوري آب هاي سطحي و در 10 روستا نيز مسيرگشايي در حال انجام است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي واقع است.
3077/7487

سرخط اخبار استان‌ها