۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲
کد خبر: 82952227
T T
۰ نفر
آمریكا كشورها را ویران می كند اما آوارگان را نمی پذیرد

بغداد – ایرنا – یك پایگاه مطالعاتی و پژوهشی آمریكا در گزارشی اذعان كرد: آمریكا، انگلیس و فرانسه كه با استفاده از بمب های غول پیكر كشورها را تبدیل به آوار كرده و خود تبدیل به مقصد پناهندگان فراری از جنگ شده اند، از پذیرش آنها به بهانه های مختلف طفره می روند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سایت گلوبال ریسرچ آمریكا در گزارشی كه در رسانه های عراق بازتاب یافت، نوشت: پناهندگانی از كشورهای عراق و سوریه و افغانستان هنوز در تلاش اند تا تشكیك كشورهای غربی در پذیرش آنها برطرف شود و ببینند آیا اجازه دارند به این كشورها وارد شوند و یا چنین اجازه ای به آنها داده نخواهد شد.
این درحالی است كه برخی كشورهای اروپایی و كانادا كه به طور مستقیم در این جنگ ها شركت نمی كنند، بیش از آمریكا، فرانسه و انگلیس پناهندگان را می پذیرند.
این سایت افزود: اخیرا 494 هزار و 227 پناهنده به آلمان و 111 هزار و 216 نفر به سوئد وارد شدند.
گزارش حاكی است آلمان كه با جنگ های تجاوزكارانه آمریكا و انگلیس علیه سوریه و عراق همراهی نكرده است، و یا سوئد كه صریحا ابراز انزجار كرده است، بیش از خود كشورهای مهاجم برای پرداخت هزینه های بشر دوستانه این جنگ ها تمایل نشان می دهند.
این سایت در ادامه نوشت: بیشترین كشورهایی كه در تجاوز به كشورهایی مانند عراق، سوریه و افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم شركت كردند، سه پیمان اصلی یعنی آمریكا، انگلیس و فرانسه هستند اما آن ها علی رغم اینكه خود پشت آواره كردن و فراری دادن پناهندگان از كشورهایشان هستند، بیشترین سخت گیری را نیز نسبت به پذیرش پناه جویان اعمال می كنند.
از سال 2013 تا سال 2017 نسبت پذیرش پناهندگان در آمریكا 41 درصد بوده است اما تا نیمه سال میلادی جاری این نسبت به 17 درصد كاهش یافت و دلیل این كاهش، سیاست های سخت گیرانه ای است كه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا آن را وضع كرده است.
این گزارش همچنین نوشت: ممنوعیت مسافرتی كه دولت ترامپ وضع كرده است، شامل شش كشور از جمله ایران، عراق، سودان، سومالی، لیبی، یمن و سوریه بود كه در اواسط همان سال كره شمالی و ونزوئلا نیز به آن لیست اضافه شد.
سختگیری و محدودیت هایی كه واشنگتن در پذیرش پناهجویان اعمال می كنند در حالی است كه بیشتر مردم این كشورها قربانی دخالت های مستقیم و غیر مستقیمی هستند كه آمریكا آن ها را رهبری می كند.
خاورم**ع ص**380**

سرخط اخبار جهان