۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82950073
T T
۰ نفر
شهرداری نباید برای ساخت و ساز در باغ برره مجوز صادر كند

تهران - ایرنا - رئیس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه بخشی از باغ برره به زمین بایر تبدیل شده گفت كه شهرداری نباید برای ساخت و ساز در این باغ مجوز صادر كند .

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شورای شهر تهران، محمد سالاری در جریان بازدید از باغ برره در منطقه 2 شهرداری تهران اظهارداشت: شهرداری این منطقه باید با دادستانی تهران مذاكرات و مكاتباتی را داشته باشد تا با دریافت مجوز بتواند به نمایندگی از مالك نسبت به احیای این باغ با هزینه خود اقدام كند و بعدا هزینه ها را در حساب بنیاد مستضعفان لحاظ كند.
وی عنوان كرد: این باغ از باغات بسیار قدیمی شهر تهران و اكنون متعلق به بنیاد مستضعفان كشور است و در گذشته حدود یك هزار درخت داشته كه متاسفانه با غفلتی كه بنیاد در خصوص صیانت از درختان داشته بخش قابل توجهی از درختان این باغ كه درختانی قدیمی با بن بالا بوده از بین رفته است.
سالاری تاكید كرد: بخش های قابل توجهی از این باغ به یك زمین بایر تبدیل شده در حالی كه بنیاد مستضعفان موظف بوده با توجه به وظیفه خود به عنوان مالك در جهت حفظ و صیانت از این باغ تلاش كند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان كرد: شهرداری منطقه 2 نیز بر اساس نیازی كه داشته چندین پلاك ثبتی را از بنیاد مستضعفان تملك كرده و در قبال آن طی تفاهم نامه ای متعهد به صدور مجوز برای بارگذاری قابل توجه ای در باغ برره شده است كه خوشبختانه این تفاهم نامه هنوز بصورت كامل اجرایی و منجر به صدور پروانه نشده است.
سالاری در خصوص درختانی كه در این باغ خشك شده اظهارداشت: كمیسیون ماده 7 به این موضوع ورود پیدا كرده وپس ازبررسی پرونده مبلغی قریب به 7-8 میلیارد تومان جریمه برای آن تعیین كرده است.
وی با بیان اینكه وضعیت این باغ فعلا بلاتكلیف است گفت: با توجه به اینكه شهرداری منطقه 2 در زمان مدیریت شهری گذشته تعهداتی برای صدور مجوز بارگذاری، به مالك باغ داده است اكنون شهرداری منطقه 2در بلاتكلیفی به سر می برد.
رییس كمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران ادامه داد: ما به عنوان كمیسیون شهرسازی و معماری به شهردار منطقه تاكیدكردیم با توجه به خشك شدن درختان این باغ به هیچ عنوان نباید برای ساخت و ساز در این باغ مجوز صادر شود.
وی افزود: با توجه به لغو مصوبه برج باغ ها هیچكدام از شهرداری های مناطق حق صدور مجوزساخت در باغات را ندارند و این موضوع بصورت جدی به شهردار منطقه 2 اعلام شد و البته رویكرد شهردار منطقه نیز صیانت از این باغ است.
باغ برره، باغی 22 هزار متری واقع در منطقه 2 شهرداری تهران و متعلق به بنیاد مستضعفان و جانبازان است كه به دلیل ضبط سریال پر مخاطب برره در دهه هشتاد در این باغ، با نام برره معروف شده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه برج باغ شهرداری تهران، مالك این باغ می توانست تا سطح اشغال 30 درصد در این باغ ساخت و ساز انجام دهد اما با لغو مصوبه برج باغ ها (مجوز ساخت 30 درصد باغ ها) در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ساخت و ساز در این باغ بر خلاف قانون است.
بنیاد مستضعفان خرداد ماه جاری طی انتشار اطلاعیه ای اعلام كرد كه بر اساس ضوابط و مقررات جاری شهرداری و طی توافق صورت گرفته با شهرداری منطقه 2 در رابطه با ملك موسوم به باغ برره با مساحت 21 هزار و 600 مترمربع واقع در خیابان فرحزادی – بلوار كوهستان در سال 1389 مقرر شده 70 درصد ملك برای ایجاد فضای سبز اختصاص یابد و در 30درصد باقیمانده همانند موارد مشابه ، یك باب مجتمع اداری توسط مالك ( بنیاد) با هدف ایجاد ارزش‌افزوده احداث شود.
تهرام/7244/ 1539/ 1008
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه