۲ تیر ۱۳۹۷، ۷:۱۰
کد خبر: 82949705
T T
۰ نفر
نيمي از مردم آلمان خواستار كناره گيري مركل از قدرت هستند

تهران – ايرنا – نتايج نظرسنجي كه پايگاه تحليلي «يو گاو» اخيرا در آلمان انجام داده حاكي از آن است كه نيمي از مردم در آلمان موافق كناره گيري آنگلا مركل از قدرت هستند.

به گزارش شامگاه جمعه روسيا اليوم به نقل از روزنامه آلماني «دي ولت»، بر اساس نتايج نظرسنجي پايگاه تحليلي يو گاو، حدود 43 درصد از شركت كنندگان در اين نظر سنجي موافق كناره گيري صدر اعظم از قدرت هستند.
در همين حال 42 درصد نيز باقي ماندن آنگلا مركل در قدرت را يك تصميم بهتر مي دانند و 15 درصد نيز از راي دادن در اين موضوع خودداري كردند.
نظر سنجي پايگاه تحليلي يو گاو همچنين حاكي از آن است كه 32 درصد از آلماني ها معتقدند كه ائتلاف دولت متشكل از اتحاد دموكراتيك مسيحي، اتحاد سوسيال مسيحي و حزب دموكراتيك سوسيال آلمان به دليل بحران شديد پناهجويان در آستانه فروپاشي است.
اين در حالي است كه 45 درصد بر آين باورند دولت قادر به حفظ اين ائتلاف خواهد بود.
موضوع مهاجرت در المان طي رزوهاي اخير باعث ايجاد بحران در دولت اين كشور شده است.
هورست زيهوفر وزير كشور آلمان پيش تر خواستار اين شده بود كه آلمان به صورت يك جانبه و بدون توجه به تصميمات اتحاديه اروپا از ورود پناهجويان به كشور جلوگيري كند.
آنگلا مركل نيز اعلام كرد كه هر دو حزب ائتلاف محافظه كار وي، خواستار سازمان دهي مساله مهاجرت و كاهش قابل توجه شمار مهاجراني كه وارد اين كشور مي شوند، هستند.
مركل چندي پيش از كشورهاي اتحاديه اروپا خواست در مورد سيستم مشترك مرتبط با پناهجويان، به پيشرفت هايي دست يابند.
آلمان در سال هاي اخير پذيراي بيش از يك ميليون پناهجو بوده كه اين مساله، فشار سنگيني به بودجه اين كشور وارد و حزب مخالف مهاجرت را در آلمان تقويت كرده است.
آمار منتشر شده نشان مي دهد كه شمار بالايي از مهاجران در آلمان از ارتباطات خانوادگي با خاورميانه برخوردار هستند. همچنين تعداد زيادي از پناهجويان در آلمان، آفريقايي تبارند.
شبك**9365**3404

سرخط اخبار جهان