۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 82947724
T T
۰ نفر
مشكلات اجتماعی تبدیل به مسائل حسابداری شده است

تهران - ایرنا - عضو شورای شهر تهران گفت: محاسبات و مناسبات ما مبنای مشكلات اجتماعی ما قرار گرفته است و این مسائل تبدیل به مسائل حسابداری شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، احمد مسجدجامعی روز چهارشنبه در سومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی ایران كه در دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد ، افزود: همه چیز را در حوزه اجتماعی با حساب و كتاب و اقتصادی نگاه می كنیم و الگویی برای مدیریت شهر و ساختار اجتماعی نداریم.
وی ابراز امیدواری كرد كه برگزاری اینگونه همایش‌ها كمك كند آنچه كه در شهر غایب است گسترش یابد و امیدواریم كه مسئله اجتماعی را جدی بگیریم و مسئله حسابداری را فرعی كنیم و این همایش ها مفید واقع شود.
مسجدجامعی ادامه داد: از نظر بودجه و اعتبارات، كمبودی نداریم بلكه داشتن یك نظریه پیرامون مسائل اجتماعی است كه مهم است.
وی افزود: در خصوص مسائل اجتماعی آنچه غایب است جنبه های نرم افزاری است و جنبه های سخت افزاری آن غالب است.
مسجد جامعی اعلام كرد: در 32 بند و تبصره در شهرداری تهران به آسیب‌های اجتماعی پرداخته شده است و اعتبارات خاصی هم برای آن در نظر گرفته شده است به عنوان مثال در مصوبات 4 سال گذشته 374 میلیارد تومان در این خصوص اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان كرد: در خصوص مسائل اجتماعی علاوه بر اعتبارات فضای عمومی شاهدیم كه تنش ها و كشمكش ها نیز در حال افزایش است و این دلیل بر این نیست كه فعال نیستند بلكه كارآمد نیستند و مسائل كاركردی مسئولان در این خصوص منجر به كاهش آسیب های اجتماعی نشده است.
وی اضافه كرد: در مسائل مربوط به دروازه غار و ایجاد و تبدیل آن به فضای سبز شاهد بودیم كه نه تنها كاهش آسیب را نداشتیم بلكه موجب شد تا راه های ورودی قطع شود و فضا آماده برای افزایش آسیب ها باشد و توان سازمان های مردم نهاد نیز در این خصوص كاهش یابد.
وی با طرح این سئوال كه آیا چشم انداز امیدبخشی در تهران در خصوص مسائل اجتماعی دیده می‌شود نیز گفت: مسائل و آسیب های اجتماعی را در همه جا داریم و مختص به تهران نیست، اما به دلیل جمعیت و گستردگی در تهران بیشتر دیده می‌شود.
مسجد جامعی با بیان اینكه 80 درصد درآمد تهران از منابع رسمی تامین می شود،افزود: در شهرهای دیگر هم به همین منوال است در تهران همه آب شمال ذخیره شده مصرف می شود و بخش‌های زیادی از زیست بوم را به خطر انداخته است و تهران درگیر آلودگی هوا شده است و آسیب های زیادی را در آن شاهد هستیم كه رفع آنها نیازمند همیاری و همفكری است.
عضو شورای شهر تهران با تاكید بر اینكه در تمام پیمایش هایی كه از سال 1353 تا اواسط دهه 80 انجام شد در نظرسنجی‌ها مردم اعلام كرده بودند كه عامل خوشبختی شامل ارزش های تعالی بخش است، اما در همایش های بعدی كه در سال های اخیر برگزار شد، مردم عامل خوشبختی را معطوف به پول و ثروت دانستند كه این اندیشه نه تنها در بین مردم حتی در بین مسئولان و شهرداری نیز قابل رویت است.
مسجد جامعی تأكید كرد: در تهران این همه فرهنگسرا ساخته ایم آیا برآورد كرده ایم كه ظرفیت آنها چه قدر است و با چه ظرفیتی كار می كنند تا به دنبال ساختن فرهنگسراهای جدید باشیم.
در سومین همایش ملی آسیب های اجتماعی ایران نشست‌های تخصصی همچون مسائل و آسیب های اجتماعی زنان، نقد و ارزیابی سیاست گذاری در حوزه آسیب های اجتماعی، سلامت روانی و اجتماعی، مسائل و آسیب های اقتصادی، آسیب های حوزه خانواده، آسیب ها و مسائل جمعیتی، آسیب های شهری با تاكید بر شهرهای جدید، تجارب سازمان های مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی و همچنین نشست تخصصی رسانه‌ها، فضای مجازی و آسیب های اجتماعی برگزار می‌شود.
آیین اختتامیه این همایش نیز عصر پنجشنبه در سالن ابن خلدون دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با حضور اساتید و مدعوین برگزار خواهد شد.
اجتمام * 2181*1569
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه