۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82940990
T T
۰ نفر

در2 ماه اخیر

كشفیات قاچاق كالا 115 درصد رشد داشته است

۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82940990
كشفیات قاچاق كالا 115 درصد رشد داشته است

تهران- ایرنا- دبیركمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران گفت: كشفیات قاچاق كالا در ماههای خرداد و اردیبهشت نسبت به 2 ماه گذشته 115 درصد رشد داشته است.

علی اكبر پوراحمد نژاد روز سه شنبه در پایان نشست كمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق كالا و ارز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستور این نشست گفت: در نشست های این كمیسیون تاكیدات ویژه ایی از سوی مدیران در خصوص كشف كالا صورت گرفته است.
وی با اشاره به دستور این نشست گفت: گزارش اقدامات پلیس سه گانه فاتب، ویژه غرب و ویژه شرق درجهت برقراری امنیت و راهبردهای آنها برای كل سال اخذ شد.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی درماههای اخیر برای برخورد با قاچاق كالا و ارز و باندهای مرتبط با آن جدیت خوبی داشته است كه این امر موجب به رشد 115 درصدی كشفیات در این 2 ماه نسبت به 2 ماه گذشته شده است.
وی با اشاره به تمهیدات در نظرگرفته برای كنترل بازار با توجه به تحولات اخیر برجام گفت: تلاش شده است كه این امر منجر به افزایش قاچاق كالا نشود و مقررشد اعضای جلسه نظرات خود را در این زمینه برای اتخاذ تصمیمات راهبردی ارائه دهد.
وی ادامه داد: كشور در موضوع قاچاق به قبل از برجام برنمی گردد و تلاش داریم همه چالش ها را در این زمینه بررسی كرده و با استفاده از تجارب گذشته بازار را كنترل كنیم.
وی در ادامه با اشاره به گزارش مدیرسازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران گفت: این نهاد مسئول كنترل بسترفضای عرضه كالا است و اقدامات آن منجر به كاهش 39 درصدی عرضه كالای خارجی و تقویت مصرف كالای ایرانی شده است.
وی در ادامه گفت: در این نشست همچنین دانشگاه علوم پزشكی در رابطه با اقدامات خود برای برخورد با قاچاق دارو و همچنین مدیران تعزیرات حكومتی در رابطه با رشد سرعت بررسی پرونده های تخلف گزارشی ارائه كردند.
تهرام/1109/6139 / 1539
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه