۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82934382
T T
۰ نفر

آيين نخستين شب از ليالي قدر در ايرانشهر برگزار شد

۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82934382
آيين نخستين شب از ليالي قدر در ايرانشهر برگزار شد

زاهدان - ايرنا - مردم ولايتمدار ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان يكشنبه شب در نوزدهمين شب ماه مبارك رمضان و همزمان با ضربت خوردن مولاي متقيان حضرت امام علي (ع)، آيين ويژه احياي شب قدر را برپا داشتند.

به گزارش ايرنا مردم مومن شهر ميزبانان ولايت با حضور گسترده خود در سطح مساجد و اماكن مذهبي با برپايي آئين هاي معنوي با خالق هستي راز و نياز و مناجات كردند.
شب زنده داران ايرانشهري با قرائت دعاهاي ويژه شب قدر بويژه خواندن دعاي ˈابوحمزه ثمالیˈ و ˈجوشن كبيرˈ و ريختن اشك توبه و انابه از درگاه ايزدمنان خواستار آمرزش گناهان شدند.
برگزاري آيين ويژه بر سرگذاري قرآن و واسطه كردن 14 معصوم (ع)، اداي نمازهاي 100 ركعتي و خواندن زيارات مخصوص اين شب از ديگر اعمالي بود كه شب زنده داران شب احياي نوزدهم به آن پرداختند.
همچنين مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) به مناسبت سالگرد ضربت خوردن نخستين امام شيعيان جهان با مرثيه سرايي زلال اشك هاي دوستداران حضرتش جاري كردند.
امام جمعه ايرانشهر در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به فضايل شب قدر گفت: آمرزش گناهان از ويژگي‌هاي شب قدر است.
حجت الاسلام سيد شجاع الدين ابطحي افزود: خداوند متعال شب هاي قدر را براي توبه كردن و نجات از آتش دوزخ تعيين كرده است و در اين شب ها بايد با تضرع و دل هاي شكسته از خداوند طلب آمرزش كرد.
وي بيان كرد: شب هاي قدر بهترين فرصت براي بازگشت به سمت خدا و رسيدن به قرب الهي است و بايد اين فرصت را با همه توان قدر بدانيم.
وي گفت: تقدير هر انساني در شب قدر رقم مي خورد و شايسته است از درگاه معبود ، عاقبت به خيري را در اين شب ها طلب كنيم و همچنين سيره مولاي متقيان را در زندگي خود پياده كنيم.
به گزارش ايرنا شب هاي نوزدهم، بيست و يكم و بيست و سوم ماه مبارك رمضان به عنوان ليالي پرفيض و بركت قدر در نزد شيعيان و بسياري از مسلمانان جهان داراي جايگاه با عظمتي است و مردم در اين شب ها به قرائت ادعيه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داري مشغول مي شوند.
نخستين شب قدر مصادف با ضربت خوردن اولين امام و پيشواي شيعيان جهان حضرت علي(ع) است؛ امام همامي كه با رفتار و منش پيامبر گونه اش الگو و سرمشق حق طلبان و عدالت پيشگان جهان است.
امام علي(ع) در شب نوزدهم ماه مبارك رمضان سال چهلم هجري قمري در مسجد كوفه به دست عبدالرحمن بن ملجم مرادي ضرب خوردند و در شب 21 همان ماه به شهادت رسيدند.
7314**3213

سرخط اخبار استان‌ها