۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۸
کد خبر: 82931877
T T
۰ نفر
اجراي طرح حمايتي خريد شير از دامداران فارس آغاز شد

شيراز-ايرنا-معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان فارس با اشاره به افزايش هزينه هاي توليد شير خام و سياست حمايت از توليدكننده، گفت: طرح حمايتي خريد روزانه 100 تن شير با سقف قيمت يك هزار و 440 تومان به ازاي هر ليتر در اين استان آغاز شد.

عبدالله جزايري روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه فارس رتبه چهارم توليد شير در كشور را دارد، افزود: سياست حمايت از توليد كنندگان شير در استان با توجه به افزايش هزينه هاي توليد شير خام و با هدف تعادل بخشي بين عرضه و تقاضاي اين محصول آغاز شده است.
جزايري تاكيد كرد: طرح خريد حمايتي شير خام با همكاري و مشاركت سازمان تعاون روستايي ،اتحاديه دامداران و كارخانجات صنايع لبني استان فارس با دريافت سهميه يكصد تن روزانه از سازمان تعاون روستايي كشور آغاز شده است.
وي اظهار كرد: قيمت خريد شير از دامداران بستگي به كيفيت محصول ارائه شده دارد كه اين مطلب نيز در متن قرارداد ذكر شده است.
معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي فارس عنوان كرد: قيمت نيز با توجه به كيفيت و بار ميكروبي شير ارائه شده از سوي توليدكننده به ازاي هر ليتر تا نرخ هزار و 440 تومان از دامداران خريداري خواهد شد.
جزايري ادامه داد: خريد شير در گام اول با بستن قرارداد با دامداران به ميزان50 تن در روز آغاز و در صورت نياز تا 100 تن نيز قابليت افزايش دارد.
وي تصريح كرد: در اين طرح دامداران مي بايست شيري با كيفيت كه ويژگي هاي آن مشخص شده است را تحويل داده و مبلغ قرارداد را دريافت كنند.
وي اضافه كرد: اميدواريم با انجام اين طرح ديگر شاهد وجود شير مازاد در استان فارس نباشيم و حركت موثري در تعادل بخشي به چرخه عرضه و تقاضاي شير انجام شود و بالطبع تقاضا و قيمت شير خام در استان نيز بهبود يابد.
جزايري بيان كرد: اين خريد در راستاي حمايت از دامداران صورت مي گيرد و موضوع تعيين قيمت شير بحثي جداگانه خواهد بود.
پيش از اين، چهارشنبه نهم خردادماه جاري، حدود 70 نفر از دامداران استان فارس با حضور مقابل سازمان جهاد كشاورزي استان فارس خواستار ساماندهي در بازار فرآورده هاي دامي خصوصا شير و همچنين كاهش قيمت نهاده هاي دامي(خوراك) شده بودند.
9873/2027

سرخط اخبار استان‌ها