۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۱
کد خبر: 82930969
T T
۰ نفر

استیصال دلواپسان در تقابل با دولت

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۱
کد خبر: 82930969
استیصال دلواپسان در تقابل با دولت

تهران- ایرنا- تحركات اخیر دلواپسان در مجلس و طرح پشت سر هم سوال از رئیس‌جمهور نشان می‌دهد كه آنها درصدد كار دیگری هستند و می‌خواهند این بار مخالفت خود را از این طریق نشان دهند.

'محسن غرویان' استاد حوزه و دانشگاه در یادداشتی در روزنامه آرمان، نوشته است: باید اذعان كرد؛ دلواپسان از گذشته نسبت به دولت و رئیس‌جمهور كه منتخب اكثریت ملت است همواره موضع مخالف داشته و تلاش می‌كردند به بهانه‌های مختلف رئیس‌جمهور و دولت را تحت فشار قرار دهند.

این رویه از سال 92 و استقرار دولت یازدهم آغاز شد و پس از پیروزی آقای روحانی در انتخابات 96 نیز دلواپسان كه از موفقیت سیاسی رئیس‌جمهور و رأی بالای وی در میان مردم ناخشنود بودند سعی كردند كه به انحای مختلف وی را تحت فشار قرار دهند. امری كه تاكنون نیز ادامه دارد. در مساله برجام دلواپسان توقع داشتند كه بتوانند رئیس‌جمهور را با شكست قطعی مواجه كنند، اما با حمایت مقامات عالی نظام از برجام ، دولت و تیم مذاكره‌كننده، امید خود به شكست دادن دولت در این مقوله را نیز نقش بر آب دیدند. از این رو اكنون درصدند كه از راه‌های دیگری رئیس‌جمهور را تحت فشار قرار دهند.

در این راستا با طرح سوالات مكرر و از دور خارج شده می‌خواهند رئیس‌جمهور را به مجلس بیاورند، اما تیر دلواپسان این بار نیز به سنگ خورد و 50 نفر از نمایندگان امضاهای خود را پس گرفتند تا آنها به نتیجه دلخواه خود نرسند. مجموع این مسائل نشان‌دهنده این است كه دلواپسان در جامعه و داخل مجلس در برابر دولت به حالت استیصال رسیدند. از این جهت می‌خواهند دائما دولت را سرگرم حاشیه كنند تا نتواند به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا كند.

از سوی دیگر دلواپسان درحال برنامه‌ریزی برای انتخابات سال 1400 هستند تا این دولت را در طرح‌ها، اهداف و پروژه‌های خود در مسائل اقتصادی و سیاسی شكست خورده جلوه دهند تا بتوانند در انتخابات بعدی كاندیداهای مورد نظر خود را به صحنه آورده و مطرح كنند تا شاید به موفقیت دست پیدا كنند. در حال حاضر دولت به بیشترین حمایت نیاز دارد و آنها كه با گفتمان اعتدال و اصلاح‌طلبی همراهند باید دولت را مورد حمایت خود قراردهند. گرچه دولت در برخی حوزه‌ها عملكرد قابل انتقادی داشته، اما در این مقطع نباید لب به گلایه گشود، بلكه باید ضمن انتقادات سازنده، دولت را حمایت كرد. اگر قرار باشد كه حامیان آقای روحانی و دولتش نیز مانند مخالفان و دلواپسان سخن بگویند تفاوتی میان آنها نیست.

از این جهت حركت برخی از هنرمندان كه دعوت دولت را رد كردند درست نبود. گرچه مردم همچنان دولت را باور دارند. شاید برخی هنرمندان با این حركت خود درصدد باشند تا دولت را تحت فشار قرار دهند، اما باید توجه داشته باشند كه برخی مخالفان دولت در میان آنها داخل شده و از اعتراض آنها برای فشار به دولت استفاده ابزاری كنند، البته به‌نظر می‌رسد كه پایگاه اصلی رئیس‌جمهور در بین مردم همچنان محفوظ است و مردم به عهد خود با آقای روحانی وفادارند.
*منبع:روزنامه آرمان،1397،3،10
**گروه اطلاع رسانی**1893**1732
۰ نفر

سرخط اخبار پژوهش