۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۰۶
کد خبر: 82929484
T T
۰ نفر
جهانگیری: دولت برای حل مشكلات صنعت پتروشیمی اهتمام جدی دارد

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری صنعت پتروشیمی را یكی از صنایع مهم و پیشران در توسعه كشور برشمرد و از اهتمام جدی دولت برای حل مشكلات و رفع دغدغه های این صنعت خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه دیدار اعضای انجمن صنفی كارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان این كه هم اكنون در شرایط جدیدی قرار داریم و دشمنان به دنبال اعمال فشارهایی بر اقتصاد كشور و بخصوص صنعت نفت، گاز و پتروشیمی هستند، تصریح كرد: انتظاری كه از مدیران زبده و كارآمد كشور وجود دارد این است كه از همین نقطه كه دشمن تلاش می كند به اقتصاد كشور آسیب وارد كند برای پیشرفت و توسعه استفاده كنیم.
وی با تاكید بر این كه در مقطع فعلی نیاز جدی داریم كه ارز حاصل از فروش محصولات صنعت پتروشیمی به چرخه اقتصاد كشور وارد شود،‌ افزود: دشمنان هدف گذاری كرده اند كه به منابع ارزی ما آسیب وارد كنند و انتظار دولت از مدیران صنعت پتروشیمی این است كه بیش از آنكه به منافع بنگاه های اقتصادی خود توجه كنند منافع ملی كشور را در نظر گیرند چرا كه منافع شخصی و صنفی در شرایطی می تواند مفید باشد كه منافع ملی كشور تامین شده باشد.
جهانگیری مدیران صنعت پتروشیمی كشور را مدیرانی با سابقه و تلاشگر توصیف كرد و با بیان اینكه صنعت پتروشیمی نقش پر اهمیتی در آینده صنعتی ایران دارد، اظهار داشت: صنعت پتروشیمی همواره از نقش پراهمیتی در اقتصاد كشور، صادرات و اشتغال زایی برخوردار بوده است.
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: در مقطع فعلی و در شرایطی كه دشمن قصد دارد فشار خود را بر اقتصاد كشور مضاعف كند نیازمند اجماع ملی در داخل كشور هستیم و با توجه به اینكه ما مسئولان اداره كشور هستیم باید در شرایط خاص فعلی سیاست هایی متناسب با شرایط روز اتخاذ كنیم و كشور را به پیش ببریم.
در این جلسه كه وزیر نفت و رییس كل بانك مركزی نیز حضور داشتند رییس هیات مدیره، دبیركل انجمن صنفی كارفرمایی صنعت پتروشیمی گزارشی از آخرین وضعیت صنعت پتروشیمی ارائه كرد و گفت: برای اینكه بتوانیم با رقبای خود در كشورهای دیگر رقابت كنیم نیازمند حمایت دولت هستیم.
وی با اشاره به اینكه در حال حاضر 63 طرح در صنعت پتروشیمی و با پیشرفت 60 تا 90 درصد در دست اجرا وجود دارد، خاطر نشان كرد: برای تكمیل این طرح ها 25 میلیارد دلار منابع مالی نیاز است و در قالب برنامه ششم توسعه نیز 42 طرح پتروشیمی دیده شده كه اجرای آنها 58 میلیارد دلار منابع مالی نیاز دارد كه البته با تكمیل این طرح ها ظرفیت تولید پتروشیمی به 230 میلیون تن خواهد رسید.
دبیر كل انجمن صنفی كارفرمایی صنعت پتروشیمی منطقی شدن قیمت خوراك و ارائه تضمین از سوی دولت برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی را از جمله نیازهای اصلی صنعت پتروشیمی برشمرد و خواستار توجه و حمایت هر چه بیشتر دولت به دست اندركاران این صنعت شد.
رییس هیات مدیره و برخی اعضای انجمن صنفی كارفرمایی صنعت پتروشیمی نیز در این نشست دغدغه ها و نیازهای خود را مطرح كردند و مقرر شد جلسه ای با حضور نمایندگان وزارت نفت، بانك مركزی، سازمان برنامه و بودجه، معاونت نظارت و هماهنگی معاون اول رییس جمهور و نمایندگانی از انجمن صنفی كارفرمایی صنعت پتروشیمی برگزار شود تا برای حل دغدغه ها و مشكلات این صنعت چاره اندیشی شود.
در این جلسه همچنین مدیران صنعت پتروشیمی كشور به آمادگی شركت های پتروشیمی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به چرخه اقتصاد كشور به نرخ رسمی و مصوب تاكید كردند.
سیام**1751**1449
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست