۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۱
کد خبر: 82926461
T T
۰ نفر

دستورالعمل استفاده از «تار تاريك» تصويب شد

۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۱
کد خبر: 82926461
دستورالعمل استفاده از «تار تاريك» تصويب شد

تهران- ايرنا- كابل هاي مازاد به نام «تار (فيبر) تاريك»* كنار فيبرهاي اصلي كشيده مي شود و در صورت نياز به توسعه بستر ارتباطي، هزينه هاي كابل كشي را كاهش مي دهد. اينك شرايط و دستورالعمل صدور اجازه استفاده از اين خطوط تصويب شده است.

به گزارش ايرنا، بيست و چهارم ارديبهشت ماه امسال مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت ايران در آيين افتتاح طرح هاي توسعه شبكه هاي انتقال (تدبير) و ديتاي بين الملل براي نخستين بار از ارائه سرويس «فيبر تاريك» به اپراتورها خبر داد.
در همين پيوند، «صادق عباسي شاهكوه» اعلام كرد شركت ارتباطات زيرساخت براي توسعه خدمات ارتباطي و شبكه ملي اطلاعات و استفاده بهينه از سرمايه گذاري هاي انجام گرفته در سطح شبكه هاي مادر مخابراتي سرويس «اجازه استفاده از تار تاريك» را ارايه مي كند.
به گزارش روز شنبه شركت ارتباطات زيرساخت، وي گفت: به موجب اين دستورالعمل، اجازه استفاده از تار تاريك به عنوان سرويس جديد، فقط در محدوده داخل استاني و مسيرهايي در كشور ميسر مي شود كه امكان تامين ارتباط از طريق ساير امكانات موجود در سبد محصولات شركت وجود نداشته باشد.
به گفته وي، سرويس جديد به دارندگان پروانه ايجاد و بهره برداري از شبكه هاي ارتباطي ثابت و سيار از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارايه مي شود.
عباسي شاهكوه ابراز اميدواري كرد: فرآيند واگذاري و تجاري‌سازي تار تاريك در شبكه انتقال كشور در آينده اي نزديك، نهايي شود؛ زيرا ضمن كمك به افزايش كيفيت خدمات، باعث تقويت بازار ارتباطات و فناوري اطلاعات و كسب و كارهاي ديجيتالي در سراسر كشور بويژه نقاط محروم و دور افتاده مي شود.
مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت از دارندگان پروانه خواست تقاضاي خود را براي مسيرهاي مورد نظر به امور تجاري اين شركت ارايه كنند تا مقدمات واگذاري فراهم و پس از نهايي سازي تعرفه در كميسيون تنظيم مقررات، واگذاري تكميل شود.
........................
* Dark Fiber

اقتصام*2078*1961*
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد