۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۵
کد خبر: 82925079
T T
۰ نفر

قهرمان ددليفت جهان به فريدن بازگشت

۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۵
کد خبر: 82925079
قهرمان ددليفت جهان به فريدن بازگشت

فريدن، ايرنا - اصفهان - ' مهرداد يارعلي داراني ' قهرمان رشته ' ددليفت ' مسابقات ' آرنولد كلاسيك' جهان در ميان استقبال پر شور مردم و جمعي از مسئولان شهرستان فريدن وارد زادگاه خود شد.

به گزارش ايرنا، مردم شهرستان فريدن روز پنجشنبه با حضور در ميدان شهرداري داران ( مركز شهرستان ) از اين قهرمان استقبال كردند و همگام با وي در گلزار شهداي اين شهر با آرمان هاي امام و شهدا ميثاقي دوباره بستند.
جمعي از مسئولان شهرستان فريدن از جمله امام جمعه شهر داران، نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، فرمانده نيروي انتظامي، رئيس اداره ورزش و جوانان و اعضاي شوراي اسلامي شهر داران، همچنين مسئولان هيات بدنسازي و پرورش اندام اين شهرستان در اين مراسم حضور داشتند.
' ددليفت يا ليفت كُشنده يكي از تمرينات با وزنه است كه در آن يك هالتر كه با صفحه‌هاي فلزي سنگين شده از زمين برداشته شده و تا جلوي ران بالا آورده و سپس به سمت زمين برگردانده مي‌شود.'
به گفته دبير و سخنگوي هيات بدنسازي و پرورش اندام شهرستان فريدن، پيكارهاي رشته ددليفت مسابقات ' آرنولد كلاسيك' جهان در ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي برگزار شد كه در آن ' مهرداد يار علي داراني' ورزشكار شهرستان فريدن موفق به كسب مدال طلاي رقابت هاي ددليفت و مقام دومي مجموع پاورليفتينگ اين مسابقات شد.
' فرهاد اماني ' روز پنجشنبه در گفتگو با ايرنا افزود: در اين دوره از مسابقات مهرداد يارعلي داراني نماينده فريدن توانست حدنصاب ( ركورد ) رقابت هاي ددليفت دو نفره مسابقات ' آرنولد كلاسيك' جهان را به ميزان 2.5 كيلو گرم ارتقا دهد و به مقام نخست اين رقابت ها دست يابد.
وي گفت: در رقابت هاي وزن 91 كيلوگرم رقابت هاي پاورليفتينگ اين مسابقات نيز مهرداد يارعلي با مهار وزنه 300 كيلوگرم بدون لوازم موفق به كسب مدال نقره شد.
به گفته وي مهرداد يارعلي داراني پيش از اين نيز موفق به كسب عنوان نايب قهرماني كشور، قهرماني كاپ آزاد اروپا و كاپ آزاد جهان ( در كشور اوكراين ) در رشته پاور ليفتينگ شده بود.
سخنگوي هيات بدنسازي و پرورش اندام فريدن با بيان اينكه ورزش پرورش اندام طي سال هاي اخير از جايگاه بالايي برخوردار شده است، افزود: اميدواريم به همان اندازه كه به ورزش فوتبال بها داده مي شود و هزينه هاي هنگفت در آن رواج دارد، ورزش هاي ديگر از جمله پرورش اندام و بدنسازي كه طلايه دار پرچم ايران در جهان هستند نيز از اهميت و توجه كافي بهره مند شوند.
وي از فريدن به عنوان يكي از قطب هاي مهم پرورش اندام استان اصفهان نام برد و افزود: برخورداري از داوران ملي و قهرمانان ملي و بين المللي امتيازي بزرگ و فرصتي بي نظير براي اين شهرستان است كه با هوشمندي بايد از آن بهره برد.
فريدن به رغم محروميت و امكانات محدود، مامن استعدادهاي ناب ورزشي است.
به گزارش ايرنا، مسابقات ارنولد كلاسيك يك جشنواره و مسابقات معتبر ورزشي است كه همه ساله در دو سطح حرفه اي و غير حرفه اي برگزار مي شود.
مسابقات آرنولد كلاسيك در سال جاري حدود 68 زير مجموعه داشت كه بدنسازي يكي از آنها بود.
شهرستان فريدن با جمعيت بيش از 49 هزار نفر در 140 كيلومتري غرب اصفهان قرار دارد.
گ/9861 / 2093

سرخط اخبار استان‌ها