۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰
کد خبر: 82919012
T T
۰ نفر

جنبش جهاني عدالت مالزي:

فلسطين در روز «نكبت» دزديده شد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰
کد خبر: 82919012
فلسطين در روز «نكبت» دزديده شد

كوالالامپور - ايرنا - جنبش جهاني عدالت مالزي در بيانيه‌اي به مناسبت هفتادمين سالگرد اشغال گري رژيم صهيونيستي در فلسطين اظهار داشت: «نكبت» روزي‌ است كه فلسطين دزديده و نسل كشي صهيونيست ها عليه فلسطينيان آغاز شد.

به گزارش روز جمعه ايرنا، در اين بيانيه كه نسخه‌اي از آن به ايرنا ارسال شده، جنبش جهاني عدالت مالزي، روز «نكبت» را آغاز نسل كشي و جنايات رژيم صهيونيستي خوانده است.
در اين بيانيه با اشاره به گشايش سفارت آمريكا در بيت المقدس، اين اقدام خلاف قوانين بين المللي و قطعنامه سازمان ملل توصيف شده است.
جنبش جهاني عدالت مالزي' جاست'، قساوت رئيس جمهوري فعلي آمريكا را در مسئله فلسطينيان، زشت و ناپسند دانست و افزود: آمريكايي‌ها مي‌گويند با به رسميت شناختن بيت المقدس مشكل حل مي‌شود. سوال اينجاست چگونه؟ با تشكيل يك دولت آپارتايد يهودي كه نسل كشي در آن چشم پوشي مي‌شود؟
در بيانيه 'جاست' به همزماني گشايش سفارت آمريكا در بيت المقدس با كشته شدن بيش از 60 فلسطيني به دست نيروهاي رژيم صهيونيستي اشاره شده و از آن به عنوان نمونه‌اي از دست داشتن آمريكايي‌ها در كشتار صهيونيست‌ها ياد شده است.
جنبش جهاني عدالت مالزي همچنين در اين بيانيه تاكيد كرد: آمريكا با متوقف كردن بررسي‌هاي شوراي امنيت ملي سازمان ملل درباره كشتار اخير فلسطينيان به دست صهيونيست‌ها، بار ديگر نشان داد كه حامي دائمي اين جنايات و جنايتكاران است.
چهار روز پيش در اقدامي تحريك آميز طي مراسمي با حضور بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي، جان ساليوان معاون وزير خارجه، استيون منوچين وزير خزانه داري و جرارد كوشنر مشاور رئيس جمهوري و چهار سناتور جمهوري خواه آمريكايي، سفارت آمريكا از تل آويو به قدس اشغالي انتقال يافت.
در همين حال همزمان با هفتادمين سالگرد روز نكبت، دهها هزار فلسطيني در تظاهرات 'ميليوني بازگشت' عليه انتقال سفارت آمريكا به قدس شركت كردند كه با يورش نظاميان رژيم صهيونيستي 62 نفر از آنها به شهادت رسيدند و بيش از سه هزار نفر از آنها نيز زخمي شدند.
آساق**241**1599

سرخط اخبار جهان