۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۳۱
کد خبر: 82918950
T T
۰ نفر

چين: براي هر سناريويي در برابر آمريكا آماده ايم

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۳۱
کد خبر: 82918950
چين: براي هر سناريويي در برابر آمريكا آماده ايم

پكن - ايرنا - چين ابراز اميدواري كرد اختلافات اقتصادي و تجاري اين كشور با‌ آمريكا فروكش كند اما تاكيد كرد كه خود را براي هر سناريويي آماده كرده است.

به گزارش روز جمعه ايرنا بسياري از ناظران بر اين باورند كه در صورت تشديد نبردهاي تجاري چين و آمريكا كفه ترازو به نفع پكن كه از مازاد تجاري بالايي در برابر آمريكا به ارزش 370 ميليارد دلار برخوردار است تغيير خواهد كرد.
همزمان 'ليو خه' معاون نخست وزير چين و مشاور ارشد اقتصادي رييس جمهوري آمريكا، در واشنگتن با مقام هاي آن كشور در باره اختلافات اقتصادي گفت و گو كرده است.
خبرگزاري شينهوا به نقل از بيانيه وزارت بازرگاني چين آورده است كه خواست و اميدواري ما اين است طرفين اين مذاكرات را كه به نيمه راه رسيده است به پيش ببرند.
چين در كنار اين ابراز اميدواري، از كاهش فشارهاي آمريكا بر روي شركت مخابرات و تلفن هوشمند 'زد تي يي' نيز تقدير كرده و آن را براي ارتباطات طرفين مهم دانسته است.
با اين وصف 'دونالد ترامپ' رييس جمهور آمريكا گفته است كه ما اين امتياز را به چين مي دهيم زيرا قرار است امتيازهاي بزرگتري از اين كشور بگيريم و اين كاهش فشارها بر 'زد تي يي' با ارزش است.
'گايو فونگ' سخنگوي وزارت بازرگاني چين در پكن به خبرنگاران گفت كه كشورش نمي خواهد كشمكش هاي اقتصادي با آمريكا افزايش يابد اما براي هر تحول و سناريويي نيز آماده است.
آمريكا شركت 'زد تي يي' را براي هفت سال از تجارت با شركت هاي دولتي آن كشور منع كرده است هنوز اين ممنوعيت به طور كامل لغو نشده و چين ابراز اميدواري كرده است كه اين هدف تحقق يابد.
وزارت بازرگاني چين در بيانيه خود تاكيد كرده است كه اين كشور به رغم گفت و گوها با آمريكا مسلما و به هر شكل از منافع ملي و منافع شركت هاي خود دفاع خواهد كرد.
آساق**231**1904**

سرخط اخبار جهان