۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵
کد خبر: 82916042
T T
۰ نفر
انتقال سفارت آمریكا به قدس نقض آشكار قوانین سازمان ملل است

اسلام آباد - ایرنا - دولت جمهوری اسلامی پاكستان با ابراز نگرانی عمیق نسبت به بازگشایی سفارت آمریكا در بیت المقدس اعلام كرد: اقدام واشنگتن نقض آشكار قوانین بین المللی به ویژه قطعنامه های 476 و 478 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وزارت امور خارجه پاكستان در این بیانیه نوشت: آمریكا به رغم حمایت جامعه جهانی از تلاش های مجمع عمومی سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت در باره راه حل تاسیس دو كشور برای رسیدگی به موضوع فلسطین، در حال انتقال سفارت خود در فلسطین اشغالی به سرزمین مقدس قدس شریف است.
در این بیانیه آمده است: آمریكا با این اقدام قطعنامه های 476 و 478 شورای امنیت را نیز زیر پا گذاشت.
وزارت امور خارجه پاكستان در بیانیه خود افزوده است: مجالس سنا و ملی این كشور نیز اخیرا مواضع خود علیه تصمیم آمریكا برای انتقال سفارت این كشور به بیت المقدس را اعلام كرده اند.
براساس این بیانیه، ملت و دولت پاكستان قاطعنامه در كنار ملت فلسطین قرار داشته و خواستار تشكیل كشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس براساس مرزهای پیش از سال 1967 هستند.
به گزارش ایرنا كنگره آمریكا در 23 اكتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمریكا به قدس را تصویب كرد و دولت های مختلف آمریكا از آن زمان تاكنون از اجرای این مصوبه كنگره امتناع كرده اند اما ترامپ با لجاجتی خاص و همسو با صهیونیست ها همچنان كه در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریكا وعده داده بود این مصوبه را اجرا كرد ودر نهایت بیت المقدس را به قتلگاه فلسطینیان معترض تبدیل كرد.
روز دوشنبه همزمان با سالروز نكبت (تاسیس رژیم جعلی اشغالگر قدس)، آمریكا سفارت خود در قدس را به رغم تمامی انتقادهایی كه پیش تر ازسوی جامعه جهانی به این كشور شده بود، افتتاح كرد كه با موجی از انتقاد و انزجار علیه اقدام دونالد ترامپ همراه شد و بازتاب گسترده ای در سطح جهان پیدا كرد.
پس از ماه ها كش وقوس درخصوص انتقال سفارت آمریكا در سرزمین های اشغالی به قدس و مخالفت بی سابقه جهانی با تصمیم دونالد ترامپ كه كم تر رئیس جمهوری در آمریكا این گونه مورد انتقاد جهانی قرار گرفته بود، بالاخره روز دوشنبه رسما سفارت آمریكا در قدس افتتاح شد.
زمانی كه در قدس مقام های رژیم صهیونیستی با شماری از مقام های دولت آمریكا از جمله «ایوانیكا ترامپ» دختر و مشاور ارشد ترامپ به همراه همسرش «جرد كوشنر» و «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریكا سرگرم برگزاری مراسم افتتاح سفارت آمریكا بودند، در شرق باریكه غزه مردم راهپیمایی بزرگی را به مناسبت سالروز نكبت برگزار كردند كه با پاسخ گلوله نظامیان صهیونیستی مواجه و منجر به شهادت صدها فلسطینی و زخمی شدن هزاران تن دیگر شد.
كشتار مردم غزه در شرق این باریكه به دست نظامیان صهیونیست تاكنون با محكومیت بسیاری از كشورها و ابراز نگرانی شدید سازمان و نهادهای بین المللی همراه شده است.
آساق*274*6125**1663**

سرخط اخبار جهان