۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱:۳۶
کد خبر: 82910850
T T
۰ نفر

براي شركت در نشست فائو؛

وزير جهاد كشاورزي وارد رم شد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱:۳۶
کد خبر: 82910850
وزير جهاد كشاورزي وارد رم شد

رم - ايرنا - محمود حجتي وزير جهاد كشاورزي كشورمان چهارشنبه شب در صدر هياتي براي شركت در نشست منطقه اي سازمان خواربار كشاورزي ملل متحد 'فائو'، وارد رم پايتخت ايتاليا شد.

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگار ايرنا ، حجتي امروز در سي و چهارمين نشست منطقه اي خاور نزديك سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد فائو كه با حضور وزيران كشاورزي و مقامات بلند پايه 28 كشور جهان در مقر اين سازمان در رم برگزار مي شود، شركت مي كند.
وزير جهاد كشاورزي كه ساعتي پيش وارد رم شد به مسايل مهم مورد بحث در اين نشست اشاره كرد و گفت: در اين نشست دو روزه در باره تغييرات اقليمي و مسائل مربوط به آن از جمله همكاري هايي كه مي تواند ميان دولت هاي منطقه در اين زمينه بعمل بيايد، گفت و گو خواهد شد.
وي افزود: 'اگرواكولوژي' ( بومي شناسي كشاورزي) سازگاري با تغييرات اقليمي در مناطق نيمه خشك براي توسعه كشاورزي، تغييرات بخش كشاورزي در منطقه غرب آسيا و آفريقا و چالش هاي اشتغال جوانان و مهاجرت و همچنين انتقال فرامرزي بيماري هاي گياهي ، دامي و آبزيان و همكاري هاي منطقه اي در اين زمينه، از محورهاي اصلي اين نشست است.
حجتي گفت: در اين نشست به ابتكار جمهوري اسلامي ايران مشكل ريزگردها در هيات كارشناسي مورد بحث و بررسي قرار گرفته است. وي ابراز اميدواري كه در اين نشست با پشتيباني فائو و همكاري كشورهاي عضو بخشي از مشكلات پيش رو را با هماهنگي و مساعدت مورد بررسي و حل و فصل قرار داد.
شبد**اروپام **461 **1010

سرخط اخبار جهان