۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82893671
T T
۰ نفر
معاون آبفای كشور:در مدیریت منابع آبی نیازمند همكاری مردم هستیم

تهران - ایرنا - معاون نظارت بر بهره‌ برداری شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور، مدیریت منابع آبی را نیازمند همكاری مردم دانست و گفت: مردم با مصرف درست آب، می‌توانند تنش آبی تابستان امسال را به حداقل برسانند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از وزات نیرو (پاون)، «شاهین پاكروح» افزود: در پی كاهش جدی نزولات جوی در سال آبی جاری، طرح های كوتاه مدت و میان مدتی برای مدیریت پیك تابستان سال جاری درنظر گرفته شده است تا تنش آبی در كشور مدیریت شود.
وی با اشاره به اینكه سال گذشته 289 شهر كشور دچار تنش آبی شدند، افزود: با اجرای طرح های یاد شده ،امسال تنش آبی در شهرهای مختلف به حداقل خواهد رسید.
پاكروح ادامه داد: سال گذشته در ساعتی از شبانه روز به ویژه بین ساعت 14 تا 16 و بسته به نوع اقلیم و درجه حرارت مناطق مختلف، میزان تولید كمتر از مصرف مردم بود كه بخشی از این كمبود با مدیریت فشار در شبكه و ذخیره آب در سدها مدیریت شد.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شركت مهندسی آب و فاضلاب تاكید كرد: امسال نیز با توجه به كاهش جدی نزولات آسمانی، موضوع مدیریت مصرف و تقاضا در دستور كار قرار دارد و در این بین تجهیزات كاهنده مصرف را در اختیار مردم به ویژه مشتركان منازل و اماكن عمومی كه مصرف آن‌ها بیش از حد مجاز و غیرمتعارف است، قرار خواهد گرفت.
وی یادآور شد: مردم با مصرف صحیح منابع آبی می توانند تنش آبی را به حداقل برسانند و امید است با تعامل مناسبی كه در بخش مدیریت تقاضا با مجموعه وزارت نیرو وجود دارد، بتوانیم این تنش را مدیریت كنیم.
پاكروح، سازگاری با كم آبی را دارای چارچوب مشخصی دانست و گفت: از 10 سال گذشته كشور ما دچار خشكسالی شدید است و این مهم نه یك پدیده بلكه یك اصل و حقیقت است.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شركت مهندسی آب و فاضلاب ادامه داد: اكنون كه بارش‌ها كمتر از سال نرمال است، باید مصرف خود را نه تنها در بخش شرب بلكه در همه بخش‌ها از جمله صنعت و كشاورزی منطبق با این اقلیم كنیم.

اقتصام **1070**6075

سرخط اخبار اقتصاد