۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۰۶
کد خبر: 82892097
T T
۰ نفر
بايد در پيام رسان هاي داخلي مستقل شويم

تهران - ايرنا - دبير كل جمعيت فدائيان اسلام گفت: با وجود نيروهاي نخبه و دانشگاهي براي برنامه ريزي در زمينه هاي مختلف و بخصوص رسانه و شبكه هاي اجتماعي نيازي به حضور پيام رسان ها و ابزارهاي خارجي نيست.بايد تلاش كنيم در استفاده از پيام رسان هاي داخلي مستقل شويم.

محمد مهدي عبدخدايي در گفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا درباره مزاياي استفاده از پيام رسان هاي داخلي افزود: با توجه به سابقه رسانه هاي خارجي كه همواره اخبار دروغ و ضد ونقيص را به مردم ارائه مي كردند امروز نيز حضور پيام رسان هاي خارجي به عنوان يك ابزار وارداتي مي تواند در اين زمينه نقش اساسي بازي كند .
وي ادامه داد: در گذشته رسانه هاي خارجي در ابتدا تلاش مي كردند براي جلب مخاطب چند خبر درست عاميانه را به مردم ارائه كنند وبعد از آن براي دستيابي به مقاصد خود اخباري را كه مورد توجه خودشان و در جهت تخريب منافع كشور مقابل بود ارائه مي كردند .
به گفته اين فعال سياسي اصولگرا در شرايط امروز دنيا و ابزارها و تكنولوژي هاي ارتباطي دشمن هرگاه مي خواهد به كشوري ضربه اي وارد كند در قالب خوراندن شهد شيرين آرام آرام حركت مي كند ودر زمان مناسب ضربه خود را مي زند .
عبدخدايي گفت: پيام رسان ها خارجي هم امروز اين نقش را دارند و اين ابزارهاي ارتباطي امروز به موازات رسانه هاي خارجي عمل مي كنند و تلاش دارند تا در بخشهاي مختلف ودر زمينه هاي مختلف در بخشه اي مختلف كشور آسيب وارد كنند.
وي افزود: همانطور كه بايد در زمينه هاي مختلف به خودكفايي برسيم در شرايط امروز بايد تلاش كنيم با استفاده از پيام رسان هاي داخلي ضمن تقويت توليد داخلي از دسترسي دشمنان به اطلاعات و آمار خودداري كنيم .
دبيركل جمعيت فدائيان اسلام اضافه كرد: البته پيام رسان هاي داخلي هم بايد تلاش كنند تا با شناساندن هر چه بيشتر خود اعتماد مردم را جلب نمايند و همين عاملي خواهد شد تا مردم از پيام رسان هاي خارجي استفاده نكنند .
به گزارش ايرنا، از اوايل امسال اخباري درباره مسدودسازي پيام‌رسان‌ تلگرام كه گفته مي شود حدود 40 ميليون ايراني در آن عضويت دارند، منتشر شده است.
محمود واعظي رييس دفتر رييس جمهوري كه پيش از اين، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بود، در اين باره گفته است: دولت دوست ندارد اطلاعات ميليون‌ها كاربر ايراني، تنها در بستر يك پيام‌رسان خارجي رد و بدل شود، از همين رو به جد تلاش مي‌كند تا با تقويت نرم‌افزارهاي بومي و ارائه سرويس‌هاي باكيفيت از سوي اين پيام‌ رسان‌ها، بيشترين حجم تراكم حضور مردم به تدريج به پيام‌ رسان‌هاي ايراني منتقل شود.
محمد جواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هم در روزهاي اخير در يكي از صفحه هاي اجتماعي خود در اين باره نوشت: بحث پيام‌رسان‌ و رسانه دو موضوع مجزاست كه امروز بنا به شرايطي در كشور ما به هم آميخته است، برخي محدوديتهاي رسانه‌اي مبحث پيام رسانها را تحت الشعاع خود قرار داده است پيام‌رسان‌ها يكي از زيرساختهاي توسعه اقتصاد ديجيتال هستند.
وي درباره مبحث امنيت در پيام‌رسان‌هاي داخلي نيز نوشت: بحث امنيت اطلاعات و حريم خصوصي بسيار حائز اهميت است قوانيني داريم و چند روز پيش هم قوه قضاييه آيين نامه‌اي اعلام كرد اما نياز به شفاف سازي بيشتري دارد. مصاديق صدور احكام قضايي بايستي شفاف تر اعلام شود و اين نيازمند حمايت قانوني مجلس است. دين ما و قوانين ما تاكيد بر اين مساله دارند و اكنون با شفاف سازي قانوني بايد ضمانتهاي اجرايي را روشن كرد.
رهبر معظم انقلاب 21 فروردين در ديدار با مسئولان و مديران نظام، بر لزوم حفظ امنيت حريم داخلي افراد در فضاي مجازي تاكيد و تعرض به آن را «حرام شرعي» عنوان كردند كه نبايد انجام شود.
29 فروردين نيز كانال پايگاه اطاع رساني دفتر حفظ و نشر حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به نشاني KHAMENEI.IR اعلام كرد فعاليت در تلگرام را متوقف مي كند و پس از آن بسياري از دستگاه هاي اجرايي، فعاليت كانال هاي خود را در تلگرام متوقف كرده و به پيام رسان هاي داخلي كوچ كردند.
سيام 1053**1553
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست