۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82887933
T T
۰ نفر
نگذارید كشتی تعلیق شود

تهران - ایرنا - «رسول خادم» رییس فدراسیون كشتی با ارسال نامه ای به اعضای شورای عالی امنیت ملی از آن ها خواست با ورود تیم دیپلماسی كشور در برابر مناسبات آمریكایی - صهیونیستی كمیته بین المللی المپیك، مانع از محرومیت كشتی گیران، تعلیق كشتی و ورزش ایران شوند.

به گزارش ایرنا، در این نامه كه متن آن امروز (دوشنبه) در سایت فدراسیون كشتی منتشر شد، خطاب به اعضای شورای عالی امنیت ملی آمده است: نزدیك به چهار ماه است كه ورزش ملی كشور، در مواجهه با مناسبات حاكم بر كمیته بین المللی المپیك، دچار مشكل جدیدی شده كه پیش از این، مواجه نبود.
وی افزود: مطمئن هستم كه در جریان افزایش محرومیت های قهرمانان ملی كشتی در مواجهه با نمایندگان رژیم صهیونیستی هستید؛ موضوعی كه فراتر از محرومیت قهرمانان ملی این رشته كه پرچم دار كسب افتخار و آبروی ملی در میادین بزرگ المپیك و جهانی برای كشور بوده و هستند، كشتی كشور را نیز با خطر تعلیق مواجه ساخته است.
خادم در این نامه تصریح كرد: پس از تلاش خاموش برای متوجه ساختن دوستانی كه مسوولان اصلی پیگیری این مساله هستند و گریز ایشان از انجام پیگیری های جدی و لازم به ناچار حدود دو ماهی است كه خانواده بزرگ كشتی، برای حمایت از قهرمانان ملی، بطور مستقیم از شما رجال محترم سیاسی كه تصمیم گیران اصلی درباره مواضع سیاسی و فعالیت های دیپلماتیك كشور در عرصه بین المللی هستید، تقاضای كمك نموده اند.
وی در ادامه نامه خود آورده است: درخواست خانواده بزرگ كشتی ایران این است كه به دستگاه دیپلماسی كشور ابلاغ كنید تا برای حمایت از قهرمانان ملی كشتی و بطور كلی ورزش ایران در برابر مناسبات آمریكایی - صهیونیستی كمیته بین المللی المپیك كه مردم عزیز كشورمان را از كسب افتخارات ملی توسط قهرمانان نام آورشان محروم‌ می كند با ورود تیم های دیپلماسی واجد شرایط به كمیته یاد شده، دفاع شود.
خادم با اشاره به وجود مصادیق مختلف در كارنامه مدیریتی كمیته بین المللی المپیك از چشم بستن در برابر مواضع سیاسی كشورهای دنیا، خاطر نشان كرد: در برابر این چشم پوشی ها، مثال های متعددی نیز از اختصاص جرائم و محرومیت های مختلف در قبال رفتارهای سیاسی ورزشكاران به چشم می خورد. این برخوردهای دوگانه از سوی این نهاد بین المللی، نشان از آن دارد كه مناسبات دیپلماتیك در درون كمیته بین المللی المپیك، كاربرد جدی داشته و می تواند در سرنوشت قهرمانان ملی ایران در مواجهه با سیاست های جدید آن، بشدت موثر باشد.
وی با تاكید بر اینكه قهرمانان ملی از شكست در برابر حریفان هراسی ندارند، اما از «مفت بازی» بیزاریم تصریح كرد: عدم حمایت دیپلماتیك از قهرمانان ملی در برابر سیاست های جدید كمیته بین المللی المپیك، مصداق بارز مواضعی نادرست است. از تیر تا آبان ماه سال جاری، تیم های ملی كشتی ایران باید در هشت مسابقه جهانی شركت كنند كه در همه آنها، خطر محرومیت هایی كه ذكر شد، ملی پوشان و به طور كلی كشتی كشور را تهدید می كند.
رییس فدراسیون در ادامه نامه خود نوشت: زمان بسیار محدود و فعالیت دیپلماتیك كاری است كه نیاز به زمان دارد. متاسفانه عدم دغدغه مدیرانی كه در این مدت باید پیگیر مساله مهم و حیاتی ورزش ملی كشور می بودند و شاید دغدغه «معاش سیاسی» از سوی ایشان، چهار ماه زمان را از ما گرفت. گمان نمی شود سكوت و سكون پاسخی مناسب برای درخواست منطقی و كاملا كاربردی قهرمانان ملی كشور باشد.
وی در پایان نامه خود آورده است: بیاد داشته باشیم در میادین مبارزه ورزشی، قهرمانان ملی در صف اول میدان، پرچمدار دفاع از آبرو و عزت ایران هستند؛ عزت و آبرویی كه برای مردم بسیار ارزشمند است و در شرایط اجتماعی و اقتصادی موجود، بیش از گذشته بدان دلخوشند و با افتخارات و غرور ملی آن زندگی می كنند. منتظر اقدام عاجل و اجرایی شما در حمایت از قهرمانان ملی كشور هستیم.
علیرضا كریمی آزادكار وزن 86 كیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی زیر 23 ساله های جهان كه آذر ماه سال 96 در لهستان برگزار شد با حریفی از رژیم صهیونیستی روبرو نشد و سبب شد تا اتحادیه جهانی كشتی موضوع را به كمیته حقوقی و اخلاق این اتحادیه ارجاع دهد.
از سوی دیگر كمیته بین المللی المپیك به دلیل آنچه كه دخالت سیاست در ورزش آنرا عنوان كرده، موضوع را اتحادیه جهانی پیگیری كرده و احتمال تعلیق كشتی ایران وجود خواهد داشت.
اما با پیگیری و رایزنی های خادم به عنوان عضو هیات رییسه اتحادیه جهانی، خطر تعلیق از كشتی ایران گذشت و اتحادیه جهانی كریمی و مربی او را به ترتیب 6 ماه و دو سال از میادین بین المللی محروم كرد، با این وجود خطر تعلیق همچنان وجود دارد.
بعد از این موضوع خادم با صدور بیانیه های مختلفی موضوع مشكلات بین المللی كشتی ایران را مطرح و حتی این امر منجر به استعفا وی در نهم اسفند سال 96 شد.
ورزشی**1067**1597
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش