۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲
کد خبر: 82886487
T T
۰ نفر
مهاجم لیورپول در آستانه دستیابی به ركوردی استثنایی است

تهران- ایرنا- مهاجم مصری تیم فوتبال لیورپول اولین بازیكنی است كه به آمار 30 گل در فصل جاری رقابتهای لیگ برتر انگلیس دست یافته است و فقط یك گل تا ركورد گلزنی آلن شیرر در 38 مسابقه این لیگ فاصله دارد.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری ایندیپندنت روز یكشنبه در گزارشی اعلام كرد: «محمد صلاح» در دقیقه 69 دیدار شنبه شب مقابل بورنموث گلزنی كرد تا لیورپول با نتیجه سه بر صفر به یك پیروزی قاطع در لیگ برتر انگلیس دست یابد.
موفقیت های صلاح در حالی شكل می گیرد كه چهار بازی دیگر تا پایان فصل باقی است. او با این گلزنی فاصله خود را با هری كین به پنج گل افزایش داد.
محمد صلاح در فصل جاری 40 گل در تمام رقابتها به ثمر رسانده است كه برای ملحق شدن به فهرست برترین های لیورپول كافی است. فقط راجر هانت و ایان راش قبل از او به این موفقیت دست یافته بودند.
«صلاح» در صورتی كه یك گل دیگر در لیگ برتر انگلیس به ثمر برساند، به جمع بهترین گلزنان لیگ فوتبال جزیره شامل آلن شیرر، كریستیانو رونالدو و لوئیس سوارز ملحق می شود، او حتی می تواند به ركورد 34 گل شیرر در لیگ برتر انگلیس (قبل از آنكه مسابقات لیگ به 20 تیم و 38 مسابقه كاهش یابد) هم برسد.
این مهاجم مصری اولین بازیكن در پنج لیگ مهم فوتبال اروپا است كه در این فصل 30 گل به ثمر رسانده است. لیونل مسی تاكنون 29 گل زده است.
او همچنین اولین بازیكن از قاره آفریقا است كه به این آمار گلزنی در لیگ فوتبال جزیره دست می یابد. دیدیه دروگبا ستاره سابق چلسی آمار 29 گل را به نام خود ثبت كرده بود.
محمد صلاح در فهرست 6 نفره بازیكن فصل لیگ برتر فوتبال انگلیس نیز قرار گرفته است. داوید سیلوا، لروی سانه، محمد صلاح، هری كین، داوید دخیا و كوین دی بروین 6 نامزد اصلی این عنوان هستند و صلاح شانس زیادی برای تصاحب این جایزه دارد.
لیورپول به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته و فرصت برای درخشش صلاح همچنان فراهم است. او می تواند با صعود لیورپول به فینال این رقابتها ركوردهای تازه ای را به نام خود ثبت كند.
ورزشی**1584**1597

سرخط اخبار ورزش