۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۴۲
کد خبر: 82886087
T T
۰ نفر

جهاد اسلامي فلسطين: آمريكا راس فتنه در جهان است

۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۴۲
کد خبر: 82886087
جهاد اسلامي فلسطين: آمريكا راس فتنه در جهان است

تهران - ايرنا - جنبش جهاد اسلامي فلسطين تجاوز آمريكا، انگليس و فرانسه به سوريه را محكوم و اعلام كرد: آمريكا راس فتنه در جهان است.

به گزارش خبرگزاري فلسطيني 'معا' ، جهاد اسلامي روز شنبه در بيانيه اي افزود: آمريكا با سياست هايي كه امنيت منطقه را هدف قرار مي دهد، براي تداوم هرج و مرج در منطقه و ازبين بردن عوامل اتحاد و همبستگي آن و تقويت رژيم صهيونيستي تلاش مي كند.
جهاد اسلامي فلسطين اضافه كرد: ما حمايت از اين تجاوز خطرناك و اجازه برخي از كشورها به استفاده از حريم هوايي و زميني آن ها براي اين حمله را محكوم مي كنيم.
در اين بيانيه آمده است كه هدف اصلي اين تجاوز، پشتيباني بيشتر از رژيم صهيونيستي و تشويق سياست هاي ظالمانه آن در حق ملت فلسطين و همه ملت هاي منطقه است.
جهاد اسلامي فلسطين با اعلام اينكه در مقابل تهديدها و چالش هاي امنيتي در كنار همه ملت هاي عربي و اسلامي ايستاده است با سوريه و ملت آن اعلام همبستگي كرد.
آمريكا بامداد شنبه (25 فروردين) به همراه متحدانش (انگليس و فرانسه) دمشق و حمص سوريه را هدف حمله نظامي قرار دادند كه براساس گزارش سانا، تمام موشك هاي شليك شده متجاوزان به منطقه دنحه در 24 كيلومتري غرب حمص سرنگون شد.
وزارت دفاع سوريه اعلام كرد: در حمله آمريكا، انگليس و فرانسه، 110 موشك به خاك اين كشور شليك شده است.
سامانه هاي ضدهوايي سوريه با موشك هاي متجاوزان آمريكايي در دمشق و حمص سوريه مقابله كردند.
خبرگزاري رسمي سوريه همچنين اعلام كرد: براثرحملات موشكي متجاوزان آمريكايي و متحدانش (فرانسه و انگليس) به يك پايگاه نظامي در استان حمص سه غيرنظامي زخمي شدند.
به گزارش ايرنا، وزارت اطلاع رساني سوريه از شهروندان خواست به ادعاهاي رسانه هايي كه عمدا و يا بدون اطلاع به بزرگ نمايي اهداف تجاوز آمريكا و متحدانش اقدام مي كنند، توجه نكنند.
صدها نفر از شهروندان سوري در ميدان اموي شهر دمشق در حمايت از دولت و ارتش سوريه تجمع كردند. زندگي در دمشق بعد از تجاوز آمريكا و هم پيمانانش عادي است.
رسانه‌هاي غربي در روزهاي گذشته مدعي استفاده دولت سوريه از تسليحات شيميايي در شهر دوما در غوطه شرقي سوريه شده اند و آمريكا، انگليس و فرانسه به همين بهانه، برخي اهداف را در سوريه هدف حملات موشكي قرار دادند.
تروريست هاي سوري مدعي شده اند شهر دوماي سوريه شامگاه شنبه (18 فروردين ماه) هدف بمباران شيميايي قرار گرفته و ‏در جريان آن 75 نفر كشته و ده ها تن ديگر زخمي شدند‎.
دولت سوريه داشتن هرگونه دخالتي را در اين حمله شيميايي رد كرده و سفير روسيه در سازمان ملل متحد هم ‏استفاده از سلاح شيميايي را روش كثيف تروريست ها براي جلب توجه دانست.‎‏
به دنبال اين حمله ادعايي شيميايي، وزارت خارجه سوريه دعوت ‌نامه‌اي رسمي براي سازمان منع تسليحات شيميايي فرستاد و از اين سازمان درخواست كرد تا تيم تحقيقاتي خود را به دوما بفرستد تا در آنجا درباره استفاده از سلاح شيميايي تحقيق كنند.
دمشق در پي توافقي كه در سال 2014 صورت گرفت، تمامي تسليحات شيميايي خود را به نمايندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح هاي شيميايي تحويل داده است و تاكنون هيچ مدركي دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.
شبك**6116**1392

سرخط اخبار جهان