۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۰۰
کد خبر: 82883743
T T
۰ نفر

600 هزار دلار قاچاق در مريوان كشف و ضبط شد

۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۰۰
کد خبر: 82883743
600 هزار دلار قاچاق در مريوان كشف و ضبط شد

سنندج - ايرنا - مديركل تعزيرات حكومتي كردستان گفت: 600 هزار دلار قاچاق كه در داخل يك دستگاه اتوبوس جاسازي شده بود در مريوان كشف و ضبط شد.

سيدنجيم حسيني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: عاملان قاچاق 600 هزار دلار با جاسازي اين مقدار ارز در داخل يك دستگاه اتوبوس قصد خارج كردن آن به مقصد كشور عراق را داشتند.
وي افزود: پس از كشف اين مقدار ارز، توسط عوامل انتظامي پرونده جهت رسيدگي به تعزيرات حكومتي مريوان و سپس به شعبه ويژه رسيدگي به تخلفات قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي در سنندج ارجاع شد.
حسيني تاكيد كرد: پس از برگزاري جلسات متعدد رسيدگي و اخذ بازجويي از متهمان، متخلفان علاوه بر ضبط تمام دلارهاي مكشوفه به پرداخت 45 ميليارد ريال جزاي نقدي نيز محكوم شدند.
وي گفت: متهمان با ارائه مدارك جعلي و غير مستند، قصد قانوني جلوه دادن اسناد مربوطه را داشتند ولي به لحاظ عدم تاييد مدارك ارائه شده قاچاق بودن ارزهاي مكشوفه محرز شد و حكم صادره پس از طرح در شعبه تجديد نظر استان، تاييد شد.
وي با اشاره به ماده 28 آيين نامه اجرايي قانون مبارزه با پولشويي مصوب سال 1388 گفت: طبق اين ماده، خريد و فروش ارز به هر صورت از جمله پرداخت ريال در داخل و دريافت ارز در خارج كشور و بالعكس، تنها در سيستم بانكي و صرافي هاي مجاز با رعايت قوانين و مقررات مجاز است در غير اين صورت خريد و فروش غير مجاز محسوب و مشمول قانون نحوه اعمال تعزيرات حكومتي راجع به قاچاق كالا و ارز مصوب 1374 مجمع تشخيص مصلحت نظام است.
استان كردستان به سبب داشتن بيش از 284 كيلومتر مرز با كشور عراق يكي از مبادي ورود و خروج كالا و ارز به شمار مي رود و سالانه به ارزش ده ها ميليارد ريال كالاي قاچاق در استان كشف و ضبط مي شود.
3020/9102

سرخط اخبار استان‌ها