۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۳۸
کد خبر: 82880055
T T
۰ نفر

دستگاه هاي اجرايي ملزم به همكاري با سمن ها هستند

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۳۸
کد خبر: 82880055
دستگاه هاي اجرايي ملزم به همكاري با سمن ها هستند

ايلام - ايرنا - استاندار ايلام گفت: سازمان هاي مردم نهاد شريك دولت هستند و دستگاه هاي اجرايي بايد با آنها همكاري كنند.

به گزارش ايرنا، قاسم سليماني دشتكي شامگاه شنبه در ديدار نوروزي با دبيران سازمان هاي مردم نهاد استان اظهار كرد: هر زمان مردم با دولت همسو بوده اند، كيان نظام نيز حفظ شده است، پايه نظام مردم بوده و اتكا به خداوند اساس كار و قانون مجراي حركت ما به سوي پيشرفت است، بايد اين وحدت و همدلي را حفظ و قدردان عملكرد دولت باشيم.
وي با بيان اينكه اگر دستگاه هاي اجرايي سطح استان به تشكل ها و سمن ها اعتقاد نداشته باشند، با ارائه مستندات سازمان هاي مردم نهاد با آنان برخورد خواهد شد، افزود: اين سازمان ها مستقل از دولت بوده و در عين غيرانتفاعي بودن، در خدمت مردم هستند و به همين دليل، صداي مردم ناميده مي شوند.
استاندار ايلام يادآور شد: سمن ها، نماد و واسط مشاركت مردم هستند و حضور مردم نيز يكي از بازوهاي اصلي ارتقاي سلامت، كاهش فقر و بي عدالتي محسوب شده و بايد به آنان احترام گذاشت.
سليماني تاكيد كرد: سازمان هاي مردم نهاد به عنوان پل ارتباطي ميان مردم و مسئولان مطرح و مي توانند دولت ها را در مسير برطرف كردن آسيب هاي اجتماعي و نابساماني هاي درون جامعه ياري كنند.
معاون سياسي ، امنيتي استاندار نيز در اين ديدار گفت: سازمان هاي مردم نهاد صداي مردم هستند و دولت معتقد است بدون مردم نمي توان زمينه كاهش آسيب هاي اجتماعي را فراهم كرد.
محمد نوذري افزود: وجود پاره اي از مشكلات از جمله مسائل زيست محيطي و گرد و خاك در كشور سبب شده دولت براي حل اين معضل وجود سازمان هاي مردم نهاد را در كنار خود ضروري و مهم بداند و از ظرفيت هاي موجود در اين سازمان ها براي توسعه استان بهره بگيرد.
وي با اشاره به نامگذاري امسال به نام حمايت از كالاي ايراني از سوي مقام معظم رهبري تاكيد كرد: سازمان هاي مردم نهاد مي توانند با ورود به اين حوزه كالاهاي استان را به كشور و جهان معرفي كنند.
مديركل سياسي ، امنيتي استانداري ايلام اظهار كرد: رويكرد دولت تدبير و اميد حضور سازمان هاي مردم نهاد در كنار دولت است و بايد مسير پويايي اين تشكل هاي غير دولتي را هموار كنيم.
گفتني است، تعداد سمن هاي داراي مجوز ايلام از ابتداي دولت تدبير و اميد تاكنون حدود 2 برابر شده است و هم اكنون 46 سمن در حوزه هاي مختلف در اين استان فعاليت مي كنند.
7180/6119

سرخط اخبار استان‌ها