۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴
کد خبر: 82878272
T T
۰ نفر

افزايش 4 برابري ايكس ري ها در گمرك ايران

۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴
کد خبر: 82878272
افزايش 4 برابري ايكس ري ها در گمرك ايران

تهران - ايرنا - گمرك جمهوري اسلامي ايران از افزايش چهار برابري تعداد ايكس ري ها در گمرك خبر داد و گفت: هم اكنون شناسايي كالاهاي قاچاق با سامانه جامع گمركي و پنجره واحد تجارت فرامرزي به صورت هوشمند انجام مي شود.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از گمرك، اين افزايش چهار برابري نسبت به سال 92 است و تجهيز گمركات به ايكس ري هاي كاميوني طبق برنامه در حال انجام است و در حال حاضر گمركات مهم كشور به ايكس ري هاي كاميوني مجهز شده اند.
براساس اين گزارش، گمرك ايران سفارش ساخت ۶ دستگاه ايكس ري كاميوني را به توليدكنندگان داخلي داده كه در مرحله تحويل و جانمايي است و قرار است گمرك ايران براي تجهيز بيشتر گمركات كشور به امكانات كنترلي پيشرفته پنج دستگاه ايكس ري خودرويي جديد در سالجاري خريداري كند.
گمرك همچنين از شناسايي هوشمند كالاهاي قاچاق با سامانه جامع گمركي و پنجره واحد تجارت فرامرزي خبر داد و اعلام كرد : هم اكنون به طور ميانگين روزانه 10 هزار مورد استعلام الكترونيكي براي تعيين تكليف محموله ها انجام مي شود.
بر اين اساس تمامي كالاهاي وارداتي به گمركات سراسر كشور به كمك سامانه جامع گمركي و پنجره واحد تجارت فرامرزي رصد مي شود و كنترل ۱۰۰ درصدي كالاهاي وارداتي با استفاده از فن آوري اطلاعات به صورت هوشمند انجام مي شود.
طي اين اقدام كاملا روشن و مشخص است كه چه نوع كالايي و تحت كدام رديف تعرفه اي وارد كشور شده و كالا توسط كدام شركت كشتيراني حمل و مشخصات كالا در شركت هاي بازرسي و بيمه با چه عنواني ثبت شده است.
به كمك سامانه جامع گمركي امكان رصد صاحب كالا ، نوع اظهار و اينكه با كدام وسيله حمل به آدرس كدام انبار حمل شده است مشخص مي شود و جزئي ترين اطلاعات اين كالاها در سامانه هاي گمرك قابل دسترسي است.
براساس اين گزارش تشريفات گمركي تمامي كالاها پس از اخذ حقوق و عوارض گمركي در گمركات انجام و حتي يك كانتينر كالاي قاچاق هم سال گذشته از گمركات ترخيص نشده است
به گزارش ايرنا، تعداد ايكس ري هاي كاميوني گمرك در سال 1392، برابر پنج دستگاه بود كه اين تعداد تا پايان سال 1395 با رشدي 140 درصدي به 12 دستگاه افزايش يافت. اين افزايش تصاعدي از سال 1392 تا 1395 با خريد تعداد 7 دستگاه ايكس ري از محل منابع داخلي گمرك و استقرار در گمركات كشور حاصل شد.
اخبار اقتصادي ايرنا در كانال تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**9132**1440
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد