۱۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۵۷
کد خبر: 82876898
T T
۰ نفر
42 میلیون تردد درجاده های كشور ثبت شد

نوشهر- ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی تا روز گذشته 42 میلیون تردد در شبكه های حمل و نقل جاده ای كشور به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عبدالهاشم حسن نیا روز سه شنبه در نشستی كه با هدف بررسی مشكلات حوزه راه و حمل و نقل جاده ای شهرستانهای نوشهر، چالوس و كلاردشت برگزار شد ، افزود : این در حالی است كه از این آمار حدود 700 هزار تردد در جاده كرج - چالوس ثبت شده است.
وی ادامه داد : تردد این تعداد خودرو درجاده چالوس طبیعتا استان گیلان را نیز تحت تاثیر قرار داده به گونه ای كه از غرب به شرق نیز شاهد ترافیك پرحجم در طول مسیرهای درون و برون شهری این منطقه بوده ایم .
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور با اشاره به مشكلات ترافیكی در جاده های غرب مازندران گفت : عزم دولت همزمان با فرآیند اجرای طرح ملی آزاد راه تهران - شمال برای توسعه شبكه حمل و نقل جاده ای به منظور تامین ایمنی و بازكردن گره كور ترافیكی در غرب مازندران جدی است.
وی افزود : برای هزینه كردن در حوزه كارهای مطالعاتی، اجرای كامل طرح های نیمه تمام و بهبود وضعیت راه های ارتباطی دراین منطقه مشكلی از لحاظ اعتباری وجود ندارد.
حسن نیا با بیان آنكه قطعه یك آزاد راه تهران - شمال امسال به بهره برداری و زیربارترافیك خواهد رفت ، ادامه داد : بنابراین درپی گشایش این طرح ملی و كاهش بعد مسافت كرج - چالوس به یقین شاهد استقبال بیشتر مسافران و نیز افزایش بارترافیكی در شهرهای غرب مازندران خواهیم بود.
آزاد راه تهران - شمال به طول حدود 121 كیلومتر در 4 قطعه تعریف شده كه قطعه یك حدود 32 كیلومتر ، قطعه 2 حدود 22 كیلومتر ، قطعه 3 حدود 47 كیلومتر و قطعه 4 نیز حدود 20 كیلومتر طول دارد.
قطعه یك این آزاد راه كه عملیات اجرایی و ایمن سازی آن از سوی شركت های ایتالیایی در حال انجام است ، طبق آمار رسمی تاكنون حدود 95 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود : به علت مهاجرت ها و درپی آن توسعه شهرها امروز زیرساخت های شبكه حمل و نقل جاده ای درون و برون شهری غرب مازندران ظرفیت تردد این تعداد مسافر را ندارد و این وضعیت بنوعی با نارضایتی مردم و حتی مسافران همراه بوده است.
نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و كلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیزبا انتقاد از خلف در اجرای طرح تعریض جاده مرزن آباد - كلاردشت و نیز روشنایی كمربندی نوشهر - چالوس گفت : چنین وضعیتی با مشكلاتی فراوانی همراه بوده است.
قاسم احمدی لاشكی افزود : نكته دیگر آنكه اهمیت جاده چالوس - كرج (كندوان ) از دیگر جاده های شریانی مازندران كمتر نیست و آمارهای رسمی نیز نشان داده كه تعداد تردد خودروها در برخی از روزهای نوروزی حدود 50 درصد افزایش داشته است.
وی از رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست تا بودجه ای برای ساخت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس ، انجام عملیات روشنایی كمربندی نوشهر- چالوس و نیز اجرای طرح تعریض مسیر ورودی مرزن آباد به چالوس اختصاص دهد.
حیدر نوروزی مدیركل نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در پایان وعده داد كه حدود 50 میلیارد ریال برای ایمن سازی راه های غرب مازندران اختصاص خواهد یافت.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور پس از پایان این نشست به درخواست نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و كلاردشت در مجلس شورای اسلامی از مسیركمربندی نوشهر- چالوس ، جاده كندوان و نیز راه نوشهر- رویان بازدید كرد.
7078 /1602/1899
۰ نفر