آن روی سکه تکمیل آزاد راه تهران- شمال/ توسعه چالوس قطعه پنجم باشد

نوشهر - ایرنا - توسعه زیر ساخت‌های شهری چالوس به منظور رهایی از مشکلات ناشی از تکمیل آزاد راه تهران - شمال بنا به گفته رییس شورای این شهر از مسوولان به ویژه بنیاد مستضعفان درخواست شده تا از محل عوارضی آزاد راه تهران - شمال در حوزه چالوس بابت توسعه زیرساخت های این شهر همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال به طول ۲۳ کیلومتر حد فاصل مرزن آباد - چالوس در سال های اخیر به بهره برداری رسید و مسوولان وقت در آیین افتتاح این طرح ملی گزارش دادند که چالوس به موازات ساخت این آزاد راه باید به عنوان قطعه پنجم تعریف شود و اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت های آن اختصاص یابد که متاسفانه چنین نشد.

بسیاری از کارشناسان امر معتقدند به تناسب ساخت آزاد راه تهران - شمال افزون بر مزیت های فراوان این طرح، همچنین در صورت فراهم نشدن امکاناتی نظیر توسعه شبکه های حمل و نقل، تقویت امکانات امنیتی و انتظامی، فرهنگی و هنری، آموزشی، محیط زیست و ساماندهی فاضلاب و زباله اجرای کامل این طرح زیرساختی ملی می تواند عاملی تهدیدزا برای شهروندان غرب مازندران به ویژه چالوس به شمار آید.

برابر آمار روزانه دست کم ۵۰ هزار خودرو در آزاد راه تهران - شمال تردد دارند که چالوس به عنوان اولین نقطه شهری غرب مازندران است که در انتهای مسیر جنوب به شمال این آزاد راه قرار دارد.

در این پیوند رئیس شورای شهر چالوس گفت : نامه نگاری بابت اختصاص یک روز از در آمد عوارضی آزاد راه قطعه چهار آزاد راه حد فاصل مرزن آباد - چالوس از مسوولان بنیاد مستضعفان شده منتهی هنوز نتیجه نداده است.

آرش رضوی یکشنبه همزمان با روز شوراها در گفت و گو با خبرنگاران افزود : با بودجه سالانه شهرداری نمی توان طرح های کلان توسعه ای برای برون رفت از تهدیدات آزاد راه به ویژه ترافیک اقدامی کرد و در این ارتباط شورای این شهر برای رفع پیامد های منفی این آزاد راه از مسوولان به ویژه بنیاد مستضعفان در خواست کرده بودجه ای از محل عوارضی آزاد راه تهران - شمال در محدوده این شهر را بابت این موضوع اختصاص دهند که متاسفانه تاکنون این پی گیری نتیجه نبوده است.

آن روی سکه تکمیل آزاد راه تهران- شمال/ شهرستان چالوس قطعه پنجم باشد

رئیس شورای شهر چالوس گفت: در دهه ۸۰ کتابچه طرح پیامدهای آزاد راه تهران - شمال فرصت یا تهدید (چشم انداز توسعه ۱۴۰۴ چالوس) از سوی استادان دانشگاه آزاد اسلامی این شهر تهیه و تدوین شد.

وی افزود: با اینکه تکمیل این آزاد راه می تواند منطقه را به لحاظ سرمایه گذاری بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار متحول کند اما در صورتی اگر توسعه زیرساخت های این شهر به تناسب ساخت این آزاد راه انجام نگیرد تکمیل آزاد راه می تواند تهدید زا باشد.

رضوی توضیح داد : به عنوان نمونه آنچه گزارش شده حدود ۱۷۰ هزار خودرو با پلاک چالوس در این شهر ثبت شده و حدود ۲۰ درصد هم مربوط به خودروهای غیر بومی متعلق به خوش نشینان است و با وضعیت موجود در ۲ سال آینده این شهر جزو منطقه ۲ تهران خواهد بود و بسیار نگران کننده است.

بیش از هزار میلیارد تومان بودجه چالوس تصویب شد

وی همچنین از تصویب بودجه سال جاری به مبلغ حدود یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت : این بودجه امروز در کمیته انطباق فرمانداری چالوس تصویب شد و بودجه سال گذشته هم حدود ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است.

این مقام مسوول، احداث رینگ شهری مسیر حلقوی خیابان شهید زندی تا سردار سلیمانی، ساخت مسیر حلقوی در محدوده ساحلی از کمربندی با ایجاد راه های موازی، تقاطع شهیدان توسلی در جوار دانشگاه حلی، بلوار رادیو دریا، فرج آباد، پل آب نما از خیابان ۱۷ شهریور از مهم ترین اقداماتی معرفی کرد که در این دوره شورا تاحدودی انجام گرفته است.

رضوی پیگیری برای ساماندهی زباله چالوس، افتتاح کشتارگاه صنعتی و برنامه ریزی فضای موجود کشتارگاه در عسلسر برای بوستان و بخشی هم برای توسعه آرامگاه یوسف رضا را از دیگر برنامه های شورای شهر چالوس بر شمرد.
آن روی سکه تکمیل آزاد راه تهران- شمال/ شهرستان چالوس قطعه پنجم باشد

شهر چالوس با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت هفت کرسی شورا دارد.

چالوس جزو شهرهای کهن خطه غربی مازندران بوده که به علت همسایگی با ساحل خزر، برخورداری از طراوت و سرسبزی ها از آن به عنوان عقیق همشه رخ بهشت یاد می شود و از شمال به دریای خزر، جنوب استان های البرز و تهران، غرب گیلان و شرق هم استان های گلستان و خراسان رضوی محدود است.

این شهرستان مرکز ثقل سه استان مهم کشور و شامل شهرهای چالوس، مرزن آباد، هچیرود، بخش های مرکزی و مرزن آباد است و به علت پویایی در حوزه های گردشگری، کشاورزی، مسکن و صنعت از دیرباز تاکنون پیشرفت های قابل توجهی داشته به عبارتی این خطه غربی استان یکی از منابع بسیار مهم جهانگردی است که این منطقه را به یکی از مراکز و افق سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

دسترسی آسان به پارک ها، آب های گرم معدنی، تله کابین، تالاب ها و بازارهای سنتی، هتل بزرگ پارسیان خزر، اقامتگاه های بوم گردی، محدود نبودن به شبکه های ارتباطی، عبور رودخانه زیبا در حاشیه رودخانه کندوان و سایر مزیت ها می توان گفت کمتر می توان این همه نقاط رنگارنگ، شگفتی ها و جاذبه ها را با یک تیر این همه جاذبه را نشانه گرفت.

این شهرستان با برخورداری از سه نقطه شهری و حدود ۱۶۰ نقطه روستایی در غرب مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha