۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۳۴
کد خبر: 82875137
T T
۰ نفر
امت اسلامي در دفاع از فلسطين به پا خيزد

قم- ايرنا- مركز مديريت حوزه هاي علميه با صدور بيانيه اي در محكوميت حمله اخير رژيم صهيونيستي به مردم مظلوم غزه، اعلام كرد: از امت اسلامي در اقصي نقاط عالم مي ‌خواهيم با دفاع از آرمان فلسطين و مردمان آزاده آن و ابراز نفرت از رژيم جعلي اسرائيل، به پشتيباني از ديار پيامبران الهي به پاخيزد.

به گزارش عصر شنبه ايرنا به نقل از مركز خبر حوزه، در اين بيانيه آمده است: انتشار خبر كشتار بي ‌رحمانه مردان و زنان مظلوم غزه در روزهاي اخير توسط رژيم ددمنش صهيونيستي كه از سويي مورد حمايت آمريكا و همپيمانان غربي ‌اش است و از سوي ديگر با بي ‌تفاوتي تاسفبار كشورهاي اسلامي همراه است، واقعيت تلخ تاريخ خونبار سرزمين مظلوم ومقاوم فلسطين را به نمايش گذاشت و دل هاي مردمان آزاديخواه و عدالت طلب جهان را به درد آورد.
بيانيه حاكيست: شيطان بزرگ، آمريكا، استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي كه بعد از سال ‌ها سرمايه‌ گذاري با كمك همپيمانان منطقه‌ اي خود در سوريه به نتيجه ‌اي نرسيدند و طعم شكست را چشيده‌ اند، در يك طراحي شيطاني بحران جنگ هاي نيابتي و تكفيري را به ديگر كشورهاي اسلامي همچون‌ عراق، بحرين و يمن تحميل نمودند تا جهان اسلام در آتش جنگ و خونريزي و در حيله‌ هاي داخلي دست و پا بزند.
اين بيانيه ادامه يافته است: آمريكا و رژيم صهيونيستي بدانند، بدون ترديد آتشي كه در منطقه برافروخته‌ اند دامان پليد وآلوده آنان را مي گيرد و خون جانباختگان و شهيدان حادثه اخير، انتقام سخت الهي را به دنبال خواهد داشت.
در اين بيانيه آمده است: مديريت حوزه هاي علميه، ضمن محكوميت شديد اين جنايت وحشيانه، از دبيركل سازمان ملل متحد و سازمان كنفرانس كشورهاي اسلامي و بين‌المجالس مي‌ خواهد با اقدام سريع جلوي اين كشتار بي‌ رحمانه را گرفته و با سردمداران رژيم غاصب صهيونيستي به عنوان جنايتكاران جنگي برخورد نمايند.
در اين بيانيه تاكيد شده است: همچنين از امت اسلامي در اقصي نقاط عالم مي ‌خواهيم با دفاع از آرمان فلسطين و مردمان آزاده آن و ابراز نفرت از رژيم جعلي اسرائيل، به پشتيباني از ديار پيامبران الهي برخاسته و با مقاومت و اتحاد در برابر توطئه هاي استكبار و صهيونيست جهاني، اراده مستحكم ملل مسلمان را بر محو اين رژيم منحوس و پليد را به نمايش بگذارند.
فلسطينيان روز گذشته(جمعه) با تجمع در مناطق مختلف غزه كه 6 هفته ادامه دارد، راهپيمايي موسوم به راهپيمايي «بازگشت بزرگ» همزمان با سالگرد «روز زمين» برگزار كردند و با نصب چادرهايي در نزديك مناطق فلسطين اشغالي خواستار بازگشت به سرزمين هاي خود شدند.
نظاميان رژيم صهيونيستي با تيراندازي به تظاهر كنندگان 16 فلسطيني را به شهادت رسانده و نزديك به 2 هزار تن را زخمي كردند.
محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز امروز (شنبه) را عزاي عمومي اعلام كرد.
فلسطينيان از سال 1976 تاكنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمين نامگذاري كرده و آن را گرامي مي دارند.
/2085/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها