۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۴۰
کد خبر: 82866196
T T
۰ نفر
مراكز بهداشتی و درمانی ایران استانداردهای بین المللی را دارد

تهران -ایرنا- وزیر بهداشت موریتانی درحاشیه امضای تفاهم نامه جامع همكاری های حوزه سلامت با ایران، گفت: مراكزبهداشتی ودرمانی ایران براساس استانداردهای بین المللی فعالیت می كنند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی 'كان بوكر' در این مراسم افزود: افتخار می كنم كه به ایران آمدم تا زمینه ارتقای همكاری های حوزه سلامت دو كشور را با كمك وزیر بهداشت ایران فراهم كنیم.
وی با اشاره به بازدید بخشی از ساختار بهداشتی و درمانی ایران از جمله خانه های بهداشت، تصریح كرد: از مراكز مختلف بهداشتی و درمانی، انستیتو پاستور ایران و یكی از شركت های تولید داروی ایرانی بازدید كردیم كه نشان دهنده پیشرفت های ایران در حوزه سلامت است.
وزیر بهداشت موریتانی گفت: مراكز بهداشتی و درمانی ایران بر اساس استانداردهای بین المللی فعالیت می كنند و تحت تاثیر پیشرفت های ایران در این حوزه قرار گرفتم.
بوبكر اضافه كرد: در ایران ارتباط قوی و بسیار خوبی بین دانشگاه و فناوری وجود دارد و شركت های دانش بنیان در حوزه سلامت توانسته اند رشد خوبی داشته باشند كه مورد تحسین است.
وی اظهار كرد: ایران و موریتانی در حوزه های مختلف نظام سلامت از جمله حوزه آموزشی و تولید دارو در موریتانی به صورت مشترك، همكاری خواهند كرد.
تفاهم نامه جامع همكاریهای حوزه سلامت ایران و موریتانی به امضای دكتر هاشمی وزیر بهداشت كشورمان و دكتر كان بوبكر وزیر بهداشت موریتانی رسید.
همچنین تفاهم نامه همكاری انستیتو پاستور ایران و وزارت بهداشت موریتانی نیز در زمینه انتقال تكنولوژی ساخت واكسن به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم نامه ها ایران و موریتانی در زمینه های بهداشتی، درمانی، آموزشی و دارویی همكاری خواهند كرد.
اجتمام*1724*1193

سرخط اخبار جامعه