۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۰۷
کد خبر: 82864350
T T
۰ نفر
لاوروف:مذاكرات آستانه به حل مسائل سوریه تحرك بخشید

مسكو - ایرنا - وزیر امور خارجه روسیه گفت كه مذاكرات صلح آستانه در روند رسیدن به صلح در سوریه تاثیر بسزایی داشت و بر حل وفصل مسائل این كشور در تمام حوزه ها تحرك بخشید.

به گزارش جمعه شب ایرنا، سرگئی لاوروف امروز در دیدار با نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان كه در آن محمد جواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیران خارجه ایران و تركیه نیز شركت داشتند، یادآورشد : مذاكرات صلح آستانه به جستجوی راه های حل و فصل مناقشه سوریه كمك كرد.
لاوروف از رئیس جمهوری قزاقستان به خاطر فراهم كردن امكان مذاكرات در آستانه قدردانی كرد و گفت:مذاكرات آستانه باعث آغاز روند گفت وگوهای سوری - سوری شد.
وی به نتایج مثبت مذاكرات آستانه ازجمله مبارزه با تروریسم و ایجاد مناطق كاهش تنش در سوریه اشاره كرد و گفت: این اقدامات سبب كاهش خشونت در سوریه شد.
وزیر خارجه روسیه سطح برگزاری مذاكرات آستانه را خوب توصیف و بر تداوم این گفت وگوها با توجه به اهمیت آن برای حل و فصل مناقشه سوریه تاكید كرد.
لاوروف گفت: خط مشی گفت وگوهای آستانه، نزدیك كردن مواضع طرف های مقابل به یكدیگر است و فضای سیاست خارجی قزاقستان نیز برای یافتن توافق هدف گیری شده است.
به گزارش ایرنا، نهمین دور نشست آستانه درباره سوریه با حضور محمدجواد ظریف، مولود چاووش‌اوغلو و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه ایران، تركیه و روسیه در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.
هدف از این نشست، تحلیل نتایج یك ساله مذاكرات تركیه، ایران و روسیه به عنوان كشورهای ضامن آتش بس در سوریه و تعیین اهداف مشترك بود.
شبد**اروپام*391* 1346**1010

سرخط اخبار جهان