۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷
کد خبر: 82863225
T T
۰ نفر
سهم استان كرمان از توليد ناخالص داخلي 3.5 درصد است

كرمان - ايرنا- رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: سهم استان كرمان در كشور 3.5 درصد از توليد ناخالص داخلي كشور است كه متناسب با جمعيت، سرانه سهم اين استان از توليد ناخالص داخلي از سرانه كشوري پائين تر است.

به گزارش ايرنا، محمدرضا پورابراهيمي روز پنجشنبه در شوراي استاني گفت و گوي دولت و بخش خصوصي افزود: البته رشد ما از متوسط كشوري بيشتر بوده است.
وي اظهار كرد: استان كرمان استاني ويژه در حوزه صادرات است و اگر زيرساخت هاي لازم بيش از پيش فراهم شود اتفاقات بزرگي در استان رخ خواهد داد.
وي با اشاره به اينكه در سال جاري تراز بازرگاني كشور خوب نبوده و شرايط مطلوب نيست،بيان كرد: كرمان يكي از استان هايي است كه محور توسعه صادرات در كشور بشمار مي رود و خبر خوب اين است كه تا سقف هزار ميليارد تومان منابع براي صادرات اختصاص داده ايم.
وي گفت: در سال جديد منابع حمايت از صادرات در كشور پايدار و قطعي است و استان كرمان بايد مطالبه گر اصلي براي توسعه صادرات باشد.
پورابراهيمي همچنين از استاندار فعال و پرتلاش استان كرمان تقدير كرد و گفت: نگاه و ادبيات ما در استان توسعه است و تلاش مي كنيم كه بتوانيم خروجي كار را بر اساس يك نتيجه مثبت ارزيابي كنيم.
وي اظهار كرد: يكي از مشكلات اين است كه روش اجرا پروژه ها بر اساس آئين نامه هاي قديم است اما شرايط كنوني متفاوت از گذشته است.
وي با بيان اينكه استان كرمان در آستانه جهش هاي بزرگ اقتصادي قرار گرفته ، عنوان كرد: در جدول پيش بيني متوسط رشد اقتصادي كشور هشت درصد اما اين آمار در استان كرمان 8.5 درصد است.
پورابراهيمي گفت: موضوع هاي مربوط به بهره وري از شاخص هاي اصلي ماست كه از ظرفيت هاي بزرگي مانند ذغالسنگ و ديگر منابع استفاده كنيم .
وي افزود: پيش بيني مي شود كه در سال آينده با راه اندازي واحدهاي فولادي سه ميليون تن واردات ذغال به استان كرمان را داشته باشيم و اين در حالي است كه استان كرمان داراي ظرفيت هاي بزرگي در حوزه ذغالسنگ است.
نماينده مردم بافت، رابر و ارزوئيه در مجلس شوراي اسلامي در اين نشست با بيان اينكه مثلث توسعه اقتصادي به عنوان يك ايده در نقاطي از كشور اجرائي شده است ،گفت: وحدت و هماهنگي بسيار خوب موجود در استان موجب شده كه برخي استان ها غبطه بخورند.
علي بختياري اظهار كرد: بخش عمده رشد قابل توجهي كه در استان كرمان رخ داده مربوط به حوزه صنايع و معادن است.
وي با اشاره به اينكه برخي مشاغل روستايي در برخي نقاط تعطيل شده است، گفت: در حوزه دامپروري و كشاورزي با مشكلاتي روبرو هستيم و براي افزايش بهره وري بايد درآمدهاي خرد خانواده ها را افزايش دهيم.
وي پيشنهاد كرد: ستادي ويژه براي بازسازي نظام دامپروري و كشاورزي در استان كرمان تشكيل شود.
وي تصريح كرد: توزيع نامتوازان در بخش هاي اعتباري ،بخش هاي دولتي و خصوصي موجب مي شود در برخي مناطق هميشه بيكاري را داشته باشيم و به دنبال آن شاهد مهاجرت افراد باشيم.
به گزارش ايرنا در اين آئين از مديران فعال در شوراي استاني گفت و گوي دولت و بخش خصوصي در محل استانداري كرمان تقدير شد.
7440/ 5054
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد