۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱
کد خبر: 82858500
T T
۰ نفر
جهانگیری: عدالت وقتی ارزش دارد كه مردم طعم آن را بچشند

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری گفت: توسعه بدون عدالت، توسعه نیست و وقتی ارزش دارد كه آحاد مردم طعم آن را بچشند و وقتی چشیدند، بدانند كه عدالت برقرار شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسحاق جهانگیری روز یكشنبه در آیین نكوداشت ساماندهی سهام عدالت با شعار افزایش ثروت خانوارهای ایرانی كه با حضور نمایندگانی از 31 استان كشور در سالن سران اجلاس برگزار شد، افزود: عدالت جزو مهم ترین رسالت هایی است كه هر انسان آزاده ای باید انجام می دهد.
وی ادامه داد: در مكتب و مذهب ما عدل و عدالت به عنوان پایه های اصلی و اساسی است و تنظیم كننده امور و ساماندهی كننده آن است.
معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت: حضرت امیرالمومنین (ع) با آن هم عظمت تلاش كرد كه عدالت را اجرا كند و در این مسیر به شهادت می رسد البته بدترین تعریف از عدالت این است كه آن را به مسائل اقتصادی محدود كنیم و مردم باید در همه زمینه ها از جمله تبعیض، فقر، مبارزه با فساد باید طعم عدالت را بچشند.
جهانگیری خاطرنشان كرد: انسان ها باید از فرصت های مناسب برخودار باشند و شرایط مساوی و رقابتی برای همه وجود داشته باشد، چرا كه مهم ترین هدف انقلاب آرمان امام (ره) وشهدا و رهبری استقرار عدالت است.
وی یادآور شد: اگر به دنبال رضایت شهروندان هستیم، باید به دنبال استقرار عدالت باشیم و در همین جا اعلام می كنم كه هیچ كس منتی ندارد كه 150 هزار یا 75 هزار تومان به سهامداران عدالت سود داده است.
معاون اول رییس جمهوری به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: وقتی در بخشی نتوانستیم خوب عمل كنیم به مرحله ای می رسیم كه حتی رهبری به دلیل اهمیت جایگاه عدالت و آرمان اصلی امام راحل و شهداء بود از درگاه خداوند و مردم عذرخواهی می كند.
جهانگیری ادامه داد: یكی از جنبه های عدالت ، عدالت منطقه ای است، حتما عقب ماندگی های جدی داریم . برخی استان ها محروم ماندند وبرخی جلو رفتند و هرچه سیاست گذاری كردیم كه نتیجه این باشد كه استان های محروم سرمایه گذار جذب كند متاسفانه این چنین نشد.
وی تصریح كرد: البته كارهای بزرگی انجام شده است وزمانی كه دولت یازدهم روی كار آمد، گفته شد كه همه استان ها دارای گاز شهری هستند به غیر از استان سیستان و بلوچستان و وقتی پرسیدیم چرا این استان گاز ندارد، گفتند اقتصادی نیست.
معاون اول رییس جمهوری اضافه كرد: دولت یازدهم بلافاصله اراده كرد و لوله های گاز به زاهدان رسید ودر این دولت مصمم شدیم روستاهایی كه آب آشامیدنی سالم وراه آسفالته درست نداشتند، انجام شود.
جهانگیری گفت: در طول چهار سال دولت یازدهم به اندازه تمام دولت های گذشته روستاها گازرسانی شد و نزدیك به 12 هزار روستا گازرسانی صورت گرفت.
وی با بیان این كه باید در توسعه متوازن حركت كنیم، تصریح كرد: در برخی مناطق گنج هایی نهفته است كه می تواند ایران را تكان دهد و سواحل مكران یكی از گنج های فراموش شده است.
معاون اول رییس جمهوری با یادآوری این كه در تلاش هستیم بیكاری كشور را حل كنیم ، افزود: مساله اقتصاد با تكیه بر اقتصاد مقاومتی انجام خواهد شد و سال 96 دستاوردهای كشور در بخش اقتصادی خوب بود ودر زمینه رشد اقتصادی وسرمایه گذاری جزو سال های نمونه است.
جهانگیری تصریح كرد: تارسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، باید كار خوب برای مردم فراهم كنیم و شرایط بوجود آوریم كه هیچ ایرانی به دلیل بیكاری احساس نكند امنیت وكرامتش آسیب می بیند.
وی ادامه داد: از همه كسانی كه علاقمند به ایران هستند، می خواهم در چرخه اقتصادی وارد شوند وسرمایه گذاری كنند و باید در مسیری قرار بگیریم كه كارهای بزرگ انجام دهیم.
معاون اول رییس جمهوری با یادآوری این كه یكی از كارهای بزرگ از ابتدای انقلاب سهامدار كردن مردم در كارخانه ها بود تا احساس مالكیت كنند، گفت: در دولت رییس اصلاحات مصوبه ای برای توسعه سهان انجام شد و در دولت های نهم ودهم با موافقت رهبری اقدام و نتیجه این شد كه 40 درصد كارخانه ها را به مردم واگذار كنیم تا مردم مالك شوند.
جهانگیری با بیان این كه اعلام می كنم هیچ كس منت ندارد از این كه 150 هزار تومان یا 75 هزار تومان به شما سود داده است، افزود: سودی كه قرار شد توزیع شود، عده ای اعلام كردند توزیع نكنید چرا می خواهید پول ها را از كارخانه ها بیرون ببرید.
وی ادامه داد: گفتیم اینها سود مالیكت را پرداخت كردند وصاحب سهام شدند وبدهی ندارند چطور افراد پولدار و میلیاردر سهامدار سودشان را بگیرند ولی دیگران 150 هزار تومان سود نگیرند .
معاون اول رییس جمهوری خطاب به سهامداران عدالت شركت كننده در این مراسم گفت: شما دو امتیاز دارید یكی اینكه پول قیمت سهم خود را پرداخت كردید وتازمانی كه سهام دارید اختیار دارید هر سال سودش را دریافت كنید ودیگر این كه از وقتی لایحه در مجلس تصویب شد شما مالیكت اختیار سهم خود را دارید.
جهانگیری خاطرنشان كرد: می توانید سهام خود را بفروشید یا نگهدارید كه توصیه می كنم تكهدارید وامروز ارزش سهم هر نفر بیش از 2.5 میلیون تومان ارش دارد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این كه یكی از مباحثی كه در دستور كار دولت قرار دارد مسئله اقتصاد مقاومتی است ، اظهارداشت: در واقع با این هدف اقتصاد مقاومتی انجام شد كه اقتصاد كشور را به مرحله ای از مقاومت وتاب آوری برسانیم كه در مقابل تكانه های بیرون كشور مقاومت كند.
معاون اول رییس جمهوری افزود: مهم ترین تكانه ای كه در طی دوران عمر جمهوری اسلامی مردم دیدند وبه كشور تحمیل شد ومردم را اذیت كرد، تحریم هایی بود كه قدرت های استكباری و غربی به بهانه های واهی علیه مردم اعمال كردند و هنوز تهدید می كنند كه اگر این كار را نكنید تحریم ها را برمی گردانیم ولی ما هم گوشمان از این حرف ها پر شده است.
جهانگیری اضافه كرد: مهم این است كه اقتصاد بتواند حتی به فرض این كه غربی ها دیوانگی ومجددا تحریم علیه ملت را اعلام كنند اقتصاد را از گردونه به خوبی عبور دهیم .
وی ادامه داد: البته طبیعی است كه تلاش مسئولان این است كه با منطق و گفت وگو نگذارند غربی ها وآمریكایی ها هر كاری خواستند انجام دهند و فضای بین المللی و افكار عمومی را علیه آنها بسیج كنند ولی خودمان را برای روزهای مبادا وسخت بتوانیم آماده كنیم وبرنامه مناسب داشته باشیم.
معاون اول رییس جمهوری گفت: تلاش ما رسیدن به سهامداری مردم بود تا مالكیت داشته باشید وامیدواریم بتوانیم بیش از پیش در خدمت محرومین باشیم .
سیام**9314**1053**1336
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد