۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۵۲
کد خبر: 82858065
T T
۰ نفر
هشت كتاب شاعران خوزستان با حضور وزیر ارشاد رونمایی شد

اهواز - ایرنا - سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر شنبه هشت كتاب از شاعران خوزستان را در اهواز رونمایی كرد.

به گزارش ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از نشستی با اهالی فرهنگ و هنر خوزستان، هشت كتاب ادبی حاصل سروده 300 شاعر خوزستانی را رونمایی كرد.
دبیرانجمن شعر اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: 'كتیبه خون'(عاشورا به روایت شاعران و خوشنویسان خوزستان)، 'رودخانه رویا'(كارون به روایت شاعران)، 'از خیابان نادری'(اهواز به روایت شاعران)، 'در سماع و در سجود' (گزیده شعر دفاع مقدس خوزستان)، 'نزدیك بیقراری باران' (گزیده نو سروده های آیینی خوزستان)، 'از كتیبه جنوب'(آنتولوژی شعر خوزستان) مجموعه هشت كتابی هستند كه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شدند.
داوود رضا كاظمی ادامه داد: انجمن شعر اهواز از قدیمی‌ترین و پویاترین انجمن‌های ادبی كشور است كه با حمایت مسئولان تاكنون بیش از 50 عنوان كتاب در زمینه شعر و نقد ادبی از شاعران دوره‌های مختلف خوزستان به زیور طبع آراسته است.
وی گفت:از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رونمایی تقاضا‌ شد كه به ‌منظور استمرار این حركت
فرهنگی دستور خریداری از هر عنوان توسط وزارتخانه متبوع را به منظور حمایت از این جریان صادر كند كه همان لحظه موافقت خود را اعلام كرد.
دبیر انجمن شعر اهواز افزود: این كتاب ها بازتاب دهنده ظرفیت‌های فرهنگی و ادبی خوزستان از دوران شكوهمند انقلاب اسلامی و به ویژه سال های غرور آفرین دفاع مقدس و پس از آن تاكنون هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه برای بررسی وضعیت فرهنگی خوزستان، انعقاد تفاهم نامه با استانداری خوزستان و چند برنامه دیگر وارد خوزستان شد كه حضور او در این استان سه روز به طول انجامید.
7164/ 6037
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ