۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۱۳
کد خبر: 82852473
T T
۰ نفر
اهداي 20 ميليوني عوايد فروش 'اسرافيل' براي آزادي زندانيان زن

تهران - ايرنا - ستاد ديه كشور اعلام كرد درصد معيني از عوايد نمايش‌ فيلم اسرافيل صرف آزادي زندانيان زني مي‌ شود كه به دليل ارتكاب جرائم غيرعمد روانه زندان شده و توانايي پرداخت بدهي خود را ندارند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از روابط عمومي ستاد ديه كشور، عوامل فيلم سينمايي «اسرافيل» به تهيه‌ كنندگي مستانه مهاجر، از روز اكران اين كار تا به امروز سه نمايش ويژه داشته ‌اند كه بخش معيني از درآمد گيشه آخرين فيلم آيدا پناهنده، به عنوان كارگردان و البته تمام عوايد اكران‌هاي خصوصي اين اثر سينمايي صرف آزادي زندانيان زن غيربزهكار خواهد شد.
تا به امروز بسياري از هنرمندان، فعالان مدني و چند تن از نمايندگان زن مجلس شوراي اسلامي، ضمن تماشاي اسرافيل، در اقدام خيرخواهانه عوامل اين اثر هنري در راستاي حل مشكل بدهكاران تحت حمايت ستاد ديه مشاركت جسته و با تخصيص مبلغي معادل 200 ميليون ريال، ياور اين نهاد مردمي در امر آزادي يك بدهكار ديه سرطاني بوده‌اند.
سحر دولتشاهي، بازيگر سينما و سفير آزادي زندانيان نيازمند، در يكي از نمايش‌هاي اين فيلم كه در محل پرديس سينمايي «شهرك» انجام شد، در سخناني گفت: اين افتخار را داشتم كه مدت كوتاهي در خدمت زنان زنداني با جرايم غيرعمد باشم. زماني كه تهيه‌كننده اسرافيل اعلام كرد كه بخشي از عوايد فيلمش به اين امر اختصاص داده شده، براي همين منظور به دليل آشنايي كامل از وضعيت اين دست بدهكاران گرفتار زندان بسيار خوشحال شدم. چون انسان‌هايي كه به ياري آن‌ها آمده‌ايم نه با سوء نيت‌ مجرمانه، بلكه به دليل مشكلات مالي و ناتواني در پرداخت بدهي‌هاي بعضا پايين، در بند بسرمي‌برند. آن‌ها بزهكار نيستند و كمك به آن‌ها با توجه به توانايي هر كسي يك تكليف اجتماعي است.
ناصر ملك‌مطيعي، هنرمند پيشكسوت سينما هم در قبال اين نمايش‌هاي خيريه اظهار كرد: افتخار مي‌كنم براي نمايش فيلمي حضور پيدا كرده‌ام كه قرار است عوايدش در راستاي آزادي زناني از سرزمينم صرف شود كه با همه نجابت و انسانيت، تنها بابت نداري در بند هستند. خرسندم در اين امر خير سهيم شدم و شنيده‌ام كه قرار است اكران‌هاي اسرافيل با همين رويكرد ادامه‌ دار باشد تا در آستانه نوروز گرفتاران بيشتري را از منجلاب زندان رهايي بخشد.هر كسي در اين راه قدمي بردارد، هر چقدر هم كوچك باشد، قابل احترام است.
به گزارش ايرنا، پويش آزادي محكومان زن در بند با نام «زندان جاي مادران نيست» با مشاركت ستاد مردمي ديه و معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري براي آزادي زنان جرايم غيرعمد و غيركلاهبردار برپا شده است و قرار است در اين پويش 250 زن زنداني جرايم غيرعمد در آستانه سال نو آزاد شوند و به كانون خانواده برگردند.
اجتمام** 7329 **1569

سرخط اخبار جامعه