۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۵۷
کد خبر: 82852259
T T
۰ نفر
10پرونده تخلف ارزی توسط تعزیرات حكومتی استان در حال رسیدگی است

بندرعباس - ایرنا - مدیركل تعزیرات حكومتی هرمزگان گفت:10 پرونده تخلف ارزی با شكایت یكی از بانك ها توسط تعزیرات حكومتی این استان در حال رسیدگی است.

به گزارش ایرنا، سید مرتضی مدنی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسب آغاز اجرای طرح گشت ویژه پایان سال 96 و ابتدای سال 97 افزود: متهمان این پرونده ها كه بیشتر از خارج استان هرمزگان هستند برای واردات كالا ارز دریافت كرده اند ولی هیچ كالایی وارد نكرده اند.
وی با اذعان به این كه اطلاعاتی هم از فعالیت های انجام شده و نشده با این ارزها وجود ندارد، ادامه داد: این افراد در سال 91 توانسته اند ارزهای مختلف كشورهایی چون كره جنوبی و چین را در پوشش شركت های صوری از یكی از بانك ها دریافت كنند و بیشتر این شركت ها هم وجود خارجی ندارند.
وی با بیان این كه آدرس های ذكر شده متهمان در این پرونده ها نادرست است به گلایه از بانك ها پرداخت و گفت: هیچ كدام از این افراد بازداشت نشده اند و بانك عامل براساس قانون باید زودتر شكایت می كرد.
مدیركل تعزیرات حكومتی هرمزگان اضافه كرد: رای هفت پرونده از 10 پرونده مذكور صادر شده كه تنها در یكی از این پرونده ها باید 129 میلیارد ریال به شبكه بانكی بازگردانده شود.
مدیركل تعزیرات حكومتی هرمزگان با تاكید بر این كه بیشتر متهمان این پرونده ها از خارج هرمزگان هستند، خاطر نشان كرد: بیشتر متهمان این این پرونده ها دارای سن پایین هستند و مدیرعامل یكی از این شركت ها خانمی 22 ساله است.
مدنی گفت: احتمال وجود پرونده های مشابه در شبكه بانكی استان وجود دارد كه تعزیرات حكومتی در حال پیگیری موضوع است.

** ورودی 12 هزار و 638 پرونده به تعزیرات حكومتی استان هرمزگان
مدیركل تعزیرات حكومتی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به پرونده های وارد شده به تعزیرات حكومتی این استان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه گذشته پرداخت و گفت: 12 هزار و 638 پرونده در این مدت وارد شده است كه با پرونده های باقیمانده از سال قبل، 13 هزار و 235 پرونده امسال رسیدگی و مختومه شد و مبلغ محكومیت پرونده های مختومه شده به 359 میلیارد تومان می رسد.
مدیركل تعزیرات حكومتی هرمزگان بیان كرد: پرونده های كالای قاچای با 6 هزار و 97 فقره بیشترین فراوانی را دارند كه بیشتر متهمان این پرونده ها از خارج هرمزگان هستند.
مدنی ابراز داشت: 11 هزار و 364 فقره پرونده در مدت مشابه سال گذشته ورودی بوده است كه این رقم 11 درصد كمتر از پرونده های ورودی امسال می باشد.
وی اضافه كرد: هم چنین 11 هزار و 395 پرونده در سال گذشته رسیدگی و مختومه شد كه 16 درصد از تعداد پرونده های رسیدگی و مختومه شده امسال كمتر بود.
مدیركل تعزیرات حكومتی هرمزگان در خصوص پرونده های بخش اجرای احكام، اظهار داشت: 12 هزار و 98 فقره پرونده ورودی به بخش اجرای احكام بوده كه در همسنجی با مدت مشابه در سال قبل 30 درصد افزایش یافته است.
مدنی بیان كرد: در همین بخش، 13 هزار و 738 فقره پرونده نیز در سال جاری مختومه شده كه در هم سنجی با مدت مشابه سال قبل افزایش 55 درصدی را نشان می دهد.
مدیركل تعزیرات حكومتی هرمزگان بیان كرد: زمان رسیدگی به پرونده ها در حال حاضر 53 روز است كه در گذشته 74 روز بود.

** 38 محكوم تعزیرات حكومتی مورد عفو قرار گرفتند
مدنی در ادامه اشاره كرد: 38 نفر از محكومان تعزیرات حكومتی در سال های گذشته با پیگیری های انجام شده در دهه فجر امسال مورد عفو قرار گرفتند كه 31 نفر آنان را اتباع بیگانه تشكیل می دهند.
مدیركل تعزیرات حكومتی هرمزگان با اشاره روزهای پایانی سال 96 و آغاز سال 97 تا 16 روز دیگر ابراز داشت: طرح كشیك نوروزی این اداره كل با همكاری سایر نهادها و سازمان های فعال در هرمزگان از 15 اسفند جاری تا 15 فروردین آینده و در 2 مرحله اجرا می شود.
به گفته مدنی، مرحله اول از 15 تا 29 اسفند امسال و مرحله دوم از یك تا 15 فروردین 97 را شامل می شود كه در این مدت بازرسی و نظارت ها به صورت مستمر بر مركزهای خدمات دهنده دولتی و خصوصی انجام و با متخلفان شدید ترین برخورد صورت می گیرد.
وی ادامه داد: مركزهای خدمات دهنده گردشگری با توجه به نارضایتی و گله های مردم در سال های گذشته مورد توجه خاص قرار می گیرند.
مدیركل تعزیرات حكومتی هرمزگان بیان داشت: هدف از اجرای این طرح ها پیشگیری از بروز تخلف و آرامش مردم است.
3219/7408

سرخط اخبار استان‌ها