۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵
کد خبر: 82850947
T T
۰ نفر
صدور حكم جايگزين حبس براي نوجوان كوهدشتي شركت كننده در اعتراضات

خرم آباد - ايرنا - معاون پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان لرستان گفت: براي يك نوجوان 16 ساله شركت كننده در جريان اعتراضات اخير در شهرستان كوهدشت حكم خواندن سه جلد كتاب به عنوان جايگزين حبس صادره شده است.

محمد تقي شاكرمي روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: يك قاضي در كوهدشت، نوجواني را كه در جريان نا آرامي هاي دي ماه متهم به اخلال در نظم عمومي بوده به مطالعه سه جلد كتاب در زمينه ريشه هاي انقلاب اسلامي، دستاوردها و چالش هاي آن محكوم كرده است.
وي گفت: هدف از صدور احكام جايگزين حبس كه به عنوان يك نوآوري در قانون مجازات اسلامي جديد پيش بيني شده اند؛ كاهش ورودي زندان هاي كشور و تاكيد بر پيشگيري و بيداري و آگاهي متهمان است.
معاون پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان لرستان افزود: هدف همه قوانين مجازات اسلامي زندان نيست و استفاده از احكام جايگزين حبس اگر به درستي از سوي قضات به اجرا گذاشته شود مي تواند نقش موثري در آموزش، آگاهي و پيشگيري از جرم داشته باشد.
وي اظهار كرد: احكام جايگزين حبس نوعي مجازات نرم با هدف آگاهي دهي به متهم است و در مورد جرايمي با بار قضايي سبك، اجرا مي شوند.
يك قاضي در كوهدشت لرستان، نوجوان 16 ساله اي را كه در جريان نا آرامي هاي ديماه بازداشت شده بود، به مطالعه سه جلد كتاب در زمينه ريشه هاي انقلاب اسلامي، دستاوردها و چالش هايي كه با آن روبروست، محكوم كرده است.
1920/3022

سرخط اخبار استان‌ها